Per cada radar a Espanya n'hi ha quatre a Catalunya
El CCN assegura el 23,4% del total de radars fixos de l'Estat són al país, amb només el 7,4% de quilòmetres de carreteres
Les desigualtats entre Catalunya i Espanya no només s'inscriuen en l'àmbit de les infraestructures i les inversions, sinó que arriben a sectors totalment insòlits, com els radars de carretera. Segons ha denunciat el Cercle Català de Negocis (CCN) aquest dijous, Catalunya té instal·lats el el 23,4% del total de radars fixos d’Espanya amb només el 7,4% dels quilòmetres de carreteres, de manera que el Principat té quatre vegades més radars per quilòmetre que la resta de l'Estat, i un 168% més de radars per cotxe que a la resta de territoris. La patronal independentista explica que la competència en la instal·lació de radars és del Govern de la Generalitat, i justifica l'elevat nombre de radars i de sancions a la precària situació econòmica del país, agreujada any rere any pels 22.000 milions d'euros d'espoliació fiscal.
L'estudi del CCN (pdf) destaca que aquestes proporcions són anteriors a l'anunci fet pel Departament d'Interior que col·locarà una trentena de nous radars a les carreteres catalanes, fet que augmentarà encara més les desigualtats entre Catalunya i la resta de territoris de l'Estat espanyol.90.000 infraccions l'any i 5,6 milions d'euros recaptats
Cal recordar que les darreres xifres del Servei Català del Trànsit documenten 90.000 infraccions només a l'àrea metropolitana, el que suposen 250 multes al dia i una recaptació de 5,6 milions d'euros. En total la Generalitat va recaptar el 2010 97 milions en multes. Els tres radars més sancionadors de tots són el de la C-33, entre Montcada i Reixac, que va realitzar 25.000 sancions per un valor de 1,2 milions d'euros, el de la B-23, al pas per Molins de Rei amb 15.000 sancions i 1,1 milions, el de l'A-2 a Sant Vicenç dels Horts amb 8.000 conductors i 580.000 euros.