UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 14194 Els antiavalots duran un número d'identificació als uniformes a partir de demà ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Els antiavalots duran un número d'identificació als uniformes a partir de demà

Les organitzacions de drets humans critiquen que sigui en una enganxina i no imprès a la roba

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Tots els agents dels Mossos d'Esquadra hauran de dur, a partir de demà, el número d'identificació en un lloc visible del seu uniforme. Així, hi estaran obligats també els agents antiavalots que fins ara no havien d'anar identificats, ja que només quedaran exclosos de la mesura els mossos que vesteixin de gala. El número estarà en una franja blava adhesiva de dos centímetres d'ample i cinc de llarg a la part superior dreta de l'uniforme. Les organitzacions de drets humans han valorat positivament aquesta mesura però tot i així han criticat que el número estigui escrit en una enganxina i no imprès a l'uniforme, com es fa en altres països europeus. La identificació dels antiavalots és essencial, per exemple, per denunciar agressions en les càrregues policials.
mossos
Comparteix
   

Segons ha informat el 3cat24.cat, aquesta era una vella reivindicació de les organitzacions de drets humans que la consideren un pas important per identificar els agents que puguin cometre excessos en càrregues policials. La mesura, ja s'aplicava des de 2003, però no obligava els antiavalots a anar identificats. Cal tenir en compte que totes les denúncies presentades pels estudiants antiBolonya ferits en les càrregues dels Mossos en les manifestacions del 18 de març, s'han acabat arxivant per falta d'autor conegut.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.