UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.100' ) WHERE id_article = 14243 El PP valencià tanca files i defensa la inocència de Carlos Fabra ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 05:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El PP valencià tanca files i defensa la inocència de Carlos Fabra

El president de la Diputació de Castelló afronta un delicte de falsedat documental

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Finalment el president popular de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, podrà ser jutjat. De res han servit les misterioses 'pressions' que han obligat a substituir fins a 8 vegades els jutges titulars de Nules, on Fabra afronta una demanda per falsedat documental. La jutge suplent ha decidit iniciar els tràmits per jutjar Fabra, la dona del polític i diversos empresaris i càrrecs polítics del govern Aznar, acusats de falsificar documents per tal d'autoritzar l'ús de pesticides il·legals. Des de la Generalitat valenciana el vicepresident primer, Vicente Rambla, ha apel·lat a la presumpció d'innocència de Fabra, mentre que des de l'oposició el PSPV ha demanat a Fabra que dimiteixi 'si encara li queda decència política'.

Comparteix
   

La jutge substituta de Nules, María José Calvo, prepara l'obertura del judici oral contra Fabra, per tal de determinar si el líder del PP a Castelló va fer de mediador per aconseguir les autoritzacions dels pesticides. Segons la resolució judicial, hi ha indicis que els imputats 'de comú acord i amb ànim de lucre' van participar a la falsificació d'anàlisis químiques, segells i signatures de productes fitosanitaris, que van ser presentats al Ministeri d'Agricultura i aprovats 'tot i conèixer la seva falsedat'.

Mentre que el Govern valencià del PP aposta per defensar la presumpció d'innocència de Fabra, des de l'oposició tots els partits han carregat contra Fabra, al qui han demanat la dimissió. El secretari general del PSPV a Castelló, Francesc Colomer, ha exigit la dimissió de Fabra 'si encara li queda decència política', de manera que deixi de continuar 'tacant' el nom de Castelló i deixi així de 'faltar el respecte a la gent decent' de la zona.

Cal recordar que, fa unes setmanes, el líder del PP a nivell estatal, Mariano Rajoy, defensava a Carlos Fabra assegurant que era un 'ciutadà i polític exemplar'. Si el judici tira endavant, Fabra s'enfronta a penes de 3 a 6 anys de presó, als que s'hi podrien sumar 6 anys d'habilitació de la seva tasca política.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.