El Saló de l'Automòbil tanca amb una afluència rècord de més d'un milió de visitants
Els organitzadors asseguren que s'han registrat bones xifres de vendes
L'edició del 90è aniversari del Saló de l'Automòbil tanca aquest diumenge les portes amb rècord d'afluència, més d'un milió de visitants, i amb bones xifres de vendes. El president del comitè organitzador, Enrique Lacalle, ha destacat que 'el rècord de marques participants, les novetats presentades, la gran acollida del públic i l'important volum de vendes ratifiquen de nou al Saló de l'Automòbil de Barcelona com un dels principals d'Europa'. L'organització ha dit que aquest èxit ha confirmat el paper del saló com la millor eina dinamitzadora del sector en aquest moment, reflectit també en el gran volum de vendes i de contactes comercials fets per les marques al llarg del certamen.
El Saló Internacional de l'Automòbil de Barcelona, que tanca aquest diumenge la seva edició més emblemàtica, segons l'organització, ha confirmat el seu paper com la millor eina dinamitzadora del sector en aquest moment, reflectit en el gran volum de vendes i de contactes comercials fets per les marques al llarg del certamen i en la gran afluència de públic.L'edició del 90è aniversari del Saló de l'Automòbil, que ha ocupat tot el recinte firal de Montjuïc, ha rebut més de 1.000.000 de visitants atrets per 'les novetats i pels atractius descomptes i promocions oferts per les marques als quals es sumen les ajudes anunciades pel Govern', segons ha informat l'organtizació en una nota de premsa. Tot això s'ha traduït en un important nivell de vendes de vehicles registrats durant el saló i d'acords que es faran efectius en els pròxims dies.
El president del comitè organitzador, Enrique Lacalle, ha destacat que 'el rècord de marques participants, les novetats presentades, la gran acollida del públic i l'important volum de vendes ratifiquen de nou al Saló de l'Automòbil de Barcelona com un dels principals d'Europa'. Un exemple són les més de 60.000 sol·licituds de pressupost, a més de les vendes ja materialitzades.
Lacalle, que ha destacat 'la satisfacció generalitzada de les marques pel volum de vendes', ha subratllat també que 's'han superat totes les expectatives inicials i s'ha demostrat que l'aposta i l'esforç per celebrar una gran edició del saló tenia ple sentit, ha estat un gran estímul en la situació econòmica actual'.
Al certamen s'han pogut admirar els models de 55 marques, davant de les 44 de l'edició anterior, entre ells cinc primícies mundials, vuit novetats europees i 52 nacionals. La coincidència amb el Gran Premi d'Espanya de Fórmula 1, al Circuit de Catalunya, ha convertit una vegada més a Barcelona en la capital mundial del motor.
Entre les novetats més esperades hi ha hagut el prototip del futur Audi Q3 que es fabricarà a la planta de Seat de Martorell (Barcelona), de tanta repercussió econòmica i social per al país, les primícies mundials de SEAT, Opel i Fiat i les europees de Dacia, Nissan, Land Rover, Mercedes i Tata Motors.
El saló, en el que hi han participat un total de 150 expositors de diversos àmbits relacionats amb l'automoció, ha revalidat amb gran èxit la seva doble condició de gran aparador comercial i de fòrum de trobada de la indústria de l'automòbil a Espanya.
Notícies relacionades
- Catalunya no se sumarà al pla d'ajudes per comprar automòbils fins que no tingui un nou finançament 15.05.2009.
- Huguet diu que, sense finançament, la Generalitat no pot donar ajudes per la compra de cotxes 09.05.2009.
- Les primeres marques de cotxes no assistiran al Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona 29.01.2009.







