La direcció de TV3 s'oposa als blocs d'informació electoral
Espanya és l'únic estat d'Europa que els imposa
La directora de TV3, Mònica Terribas, ha reiterat la seva oposició als blocs d'informació electoral previstos per les eleccions europees del 7 de juny, una oposició compartida per la redacció dels mitjans de la CCMA. La directora de la televisió pública catalana creu que 'és important defensar el dret d'informar en llibertat i reivindicar la confiança del sistema en els periodistes'. Terribas ho ha assegurat en un acte a Madrid organitzat, entre d'altres, pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, que denunciava les 'limitacions de la llibertat d'informació i defensar una informació lliure'. També s'ha anunciat un protesta davant l'Eurocambra per tal d'internacionalitzar el conflicte, ja que aquesta situació no es viu 'a cap altre país d'Europa'.
Terribas ha demostrat aquest dimecres a Madrid ser contrària als blocs informatius electorals pactats amb els partits polítics i que limiten temps i ordre a les informacions, no per un criteri professional sinó polític. La directora de TV3 ha parlat de la confiança cap al periodista i la seva feina que 'ha de durar 365 dies l'any, sense que els actors polítics demanin un tractament especial en moments determinats'.La decisió de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) de mantenir els blocs -cal recordar que durant les eleccions espanyoles de 2008 els van eliminar- ha provocat que els treballadors de Catalunya Ràdio i TV3 hagin anunciat una vaga parcial durant els comicis, amb especial incidència en moments claus com l'enganxada de cartells o la nit electoral. La Corporació va aprovar fa unes setmanes l'estructura del sistema informatiu públic per aquests comicis, que com en d'altres convocatòries electorals limita temps i ordre als informadors.
Protesta davant l'Eurocambra
Els responsables de les tres entitats han anunciat que presentaran una protesta formal davant la Comissió de Peticions de l'Eurocambra per aquesta decisió. Pilar Antillach, del Col·legi de Periodistes de Catalunya, creu que la clau és 'internacionalitzar' el conflicte ja que no confia gaire en la decisió del Tribunal Suprem espanyol on van recórrer les tres associacions contra els blocs electorals i ha denunciat que aquesta situació no es viu a 'cap altre país d'Europa'.
'Propaganda electoral encoberta'
L'Associació de la Premsa de Madrid (APM), el Col·legi de Periodistes de Catalunya i el Colexio Professional de Xornalistas de Galícia han denunciat a través d'un manifest [PDF] 'les limitacions a la llibertat d'informació a les quals es veuran sotmesos els mitjans de comunicació públics durant la campanya a les eleccions'. Denuncien 'els blocs electorals taxats i cronometrats, la informació ja realitzada que proporcionen els partits polítics i les rodes de premsa que no admeten preguntes'. Aquests formats, segons les associacions, van contra la feina del periodista i s'han de suprimir. Tots han coincidit en 'manifestar la preocupació de la professió per l'obligació d'emetre propaganda electoral encoberta com si fos informació'. 'Això vulnera la llibertat d'expressió i el periodisme', ha manifestat el degà del col·legi català, Josep Carles Rius.







