Junqueras reclamarà a Europa fixar un 'màxim' d'esforç fiscal de Catalunya per evitar 'l'espoli'
Espera que altres candidats també s'hi sumin
El candidat d'ERC a les eleccions europees, Oriol Junqueras, ha anunciat aquest diumenge que demanaràa la Unió Europea (UE) que fixi 'un màxim' sobre 'quin ha de ser l'espoli fiscal que pateixen els territoris que formen part de la UE'. L'objectiu de la proposta és limitar, amb uns 'criteris comuns', el dèficit fiscal de territoris com Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears respecte l'Estat espanyol. Per la seva banda, el president d'ERC, Joan Puigcercós, ha demanat a Junqueras que 'porti a Europa el dret a decidir'. ERC ha celebrat el seu acte central de campanya amb representants de tots els partits de la coalició excepte Eusko Alkartasuna.
ERC ha celebrat aquest diumenge el seu acte central de campanya a la sala d'exposicions del Palau de Congressos de Catalunya davant de més de 800 persones. L'acte ha comptat amb la presència dels màxims dirigents del partit i de consellers, i amb representants d'alguns dels partits que formen coalició amb els republicans. Han pres la paraula representants del BNG, Aralar, CHA, Entesa per Mallorca i els Verds. No hi havia cap representant, però, d'EA.Limitar l'espoli fiscal
En un moment en què la negociació del sistema de finançament segueix sense solució, Junqueras ha assegurat que ERC plantejarà en la propera legislatura europea que la UE fixi uns 'criteris comuns sobre quin ha de ser l'esforç fiscal que ha de fer cada territori respecte els seus estats'. 'Hi ha d'haver un màxim en l'espoli fiscal que els estats imposen als territoris que en formen part', ha dit, perquè 'és del tot inconcebible' que el land més ric de l'Alemanya, Hessen, 'contribueixi al conjunt de la república federal amb el 4,5% del seu PIB', mentre 'el País Valencià ho fa amb el 8%, Catalunya entre el 10 i l'11% i les Illes Balears, batent tots els records, amb el 14% del seu PIB'.
Davant això, creu que 'serà fàcil trobar a Europa sensibilitats compartides', tot denunciant que 'l'Estat espanyol asfixia la nostra nació i els nostres ciutadans, les nostres empreses, els nostres treballadors, els nostres consumidors, els nostres estudiants universitaris o els nostres malalts que necessiten suport als hospitals o prestacions socials'. 'No hi podem fer front perquè l'Estat espanyol ens ho impedeix'.
El candidat d'ERC ha dit esperar tenir un 'èxit similar' amb aquesta proposta amb el que va tenir amb la iniciativa ciutadana europea per a l'oficialitat del català. 'S'hi ha afegit la candidata del PSC, el de CiU i el d'ICV', ha remarcat.
Notícies relacionades
- L'oficialitat del català a Europa: ERC en culpa el PSC i els socialistes assenyalen a CiU 23.05.2009.
- Tots els espots electorals de les europees, a directe!cat 23.05.2009.
- Junqueras proposa una Iniciativa Ciutadana Europea per l'oficialitat del català 22.05.2009.
- Arrenca la campanya electoral a les europees 22.05.2009.
- El CIS dóna dos eurodiputats a CiU, un a ERC i deixa Raül Romeva lluny de Brussel·les 21.05.2009.
- Junqueras: 'Hi ha un estat que juga explícitament en contra nostra i que fa tancar les nostres empreses' 19.05.2009.
- Es presenta a la xarxa la cançó 'Jo, Junqueras!' 19.05.2009.
- Junqueras reivindica una 'via pròpia' per sortir d'una crisi agreujada per l'espoli fiscal 18.05.2009.
- Junqueras: 'L'Estat espanyol utilitza recursos de la UE per perjudicar empreses i treballadors catalans' 17.05.2009.
- Junqueras diu que la censura de la xiulada a l'himne evidencia el pes de la crosta espanyolista 14.05.2009.
- Una enquesta d'El Periódico presenta el PP com a clar guanyador de les europees 24.05.2009.
- Miranda (BNG) i Irazabalbeitia (Aralar) seràn números dos i tres de la llista de Junqueras 28.04.2009.
- EA retreu a ERC que 'no hagi tingut la vergonya' d'explicar-li per què l'ha relegat al cinquè lloc 30.04.2009.
- El PSM es queda fora de la coalició ERC-BNG-Aralar-EA 25.04.2009.







