El pla català d'ajuts a l'automoció inclourà furgonetes per donar sortida a la producció de Nissan
Medi Ambient s'oposa a que s'augmenti el nivell màxim de CO2 per quilòmetre
El pla català d'ajuts a l'automoció inclourà subvencions a furgonetes per donar sortida a la producció de la factoria Nissan, situada a la Zona Franca de Barcelona. Així ho ha confirmat el conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, que ha concretat també que els ajuts s'estendran a camions de petit tonatge. Amb aquest pla, la Generalitat se suma finalment al pla d'ajuts proposat pel govern espanyol al que Huguet va reiterar la seva negativa fins que es resolgués el finançament. Les condicions han aixecat polèmica dins del Govern ja que Medi Ambient s'oposa a l'augment del nivell de CO2 per quilòmetre que Huguet planteja introduir.
El conseller Josep Huguet ha confirmat aquest dilluns que Catalunya tindrà un pla propi d'ajuts a l'automoció diferenciat del de l'Estat. 'El Govern entrarà al pla estatal amb una aportació pròpia, i el complementarà', ha declarat Huguet. El conseller ha afegit que la inclusió de nous ajuts -que no contempla el govern espanyol- obeeix a l'objectiu de 'buscar el mínim cost fiscal amb el màxim de beneficiaris', perquè 'tenim una economia asfixiada pel finançament'.Més enllà de confirmar la redacció del document, però, Josep Huguet ha aportat molt pocs detalls al contingut del pla. En referència a turismes i a la possibilitat que el pla català n'inclogui més, apujant el nivell de CO2 per quilòmetre, Huguet ha dit que falta veure 'a quin nivell ens quedem, però sempre serà amb criteris europeus'.
Furgonetes i motos també
El conseller s'ha limitat a indicar que la iniciativa es portarà demà al Consell de Govern perquè li doni el vistiplau, i ha esmentat que la inclusió d'ajuts a motocicletes, furgonetes i -també- a camions de petit tonatge obeeixen a raons de producció.
'En el seu moment, el pla estatal va bandejar el sector de les motocicletes, quan Catalunya representa el 80% de la producció de l'Estat i el 27% de les vendes', ha indicat. En referència a les furgonetes i als camions petits, Josep Huguet ha explicat que la seva inclusió en el pla es deu a la voluntat de donar suport 'als autònoms' perquè aquests 'vehicles són instruments de treball'.
Però no només això, perquè com ha dit el conseller, els ajuts a aquest tipus de vehicles també permetran donar sortida a la producció de la factoria Nissan de la Zona Franca. 'Es facilitarà que un dels principals productors també tingui línies de suport al mercat', ha indicat Josep Huguet.
De fet, la factoria va rebre fa poques setmanes l'assignació per produir la furgoneta NV200, que inicialment s'havia de produir al Marroc. L'adjudicació va representar un respir per a la planta de la Zona Franca, amenaçada per un expedient de regulació d'ocupació (ERO) de 1.680 acomiadaments, que la direcció va retirar temporalment per obrir un termini de baixes voluntàries.
Notícies relacionades
- La Generalitat anuncia un pla propi d'ajuts 'variables' a l'automoció que inclourà motocicletes 22.05.2009.
- Catalunya no se sumarà al pla d'ajudes per comprar automòbils fins que no tingui un nou finançament 15.05.2009.
- Huguet diu que, sense finançament, la Generalitat no pot donar ajudes per la compra de cotxes 09.05.2009.
- El Saló de l'Automòbil tanca amb una afluència rècord de més d'un milió de visitants 18.05.2009.
- Nissan decieix que fabricarà a Barcelona la nova furgoneta NV200 03.03.2009.
- Nissan condiciona la fabricació d'un nou model a que se li permeti acomiadar 1.700 treballadors 05.02.2009.
- Nissan transmet a Montilla la 'voluntat inequívoca' de seguir a Catalunya 09.12.2008.
- Manifestació solidària dels treballadors de Nissan amb 1.680 donacions de sang 02.12.2008.
- Negociacions estancades entre la direcció i els treballadors de Nissan 01.12.2008.