La ministra de Cultura anteposa la lluita contra les influències anglosaxones al foment del plurilingüisme
El Canal Cultura de TVE no es produirà íntegrament a Sant Cugat, com volia ERC
La ministra de Cultura espanyola, Angeles González-Sinde, ha comparegut aquest dijous davant la Comissió de Cultura i a petició d'ERC, CiU i PNB, Sinde ha definit la seva sensibilitat cap a les diferents llengües de l'Estat espanyol. 'La pluralitat del país és una realitat, negar-la o mirar cap a un altre costat no és gens sensat'. 'La llengua no hauria de servir per enfrontar-se' sinó per contra s'ha de 'respectar de manera màxima'. Tot i així, Sinde ha reconegut estar més preocupada per la colonització de la cultura anglosaxona i per la 'carència de familiaritat amb d'altres llengües'. 'A vegades ens confonem amb qui és la nostra amenaça cultural', ha assegurat.
Sinde veu el 'plurilingüisme com una cosa propera, anem en aquest camí', ha assegurat. A rengló seguit a afegit que 'a vegades em preocupa més que s'imposi el model anglosaxó i a vegades ens confonem amb qui és la nostra amenaça cultural'.També sobre les llengües, Sinde s'ha compromès a seguir treballant i es realitzarà un 'esforç' perquè les pàgines web tinguin totes accés en les diferents llengües de l'Estat. Sobre el Canal Cultura de RTVE, que ERC proposava que es produís a Sant Cugat, Sinde ha negat aquesta possibilitat, avançant que la producció serà 'simultània' entre Madrid i Sant Cugat. 'Sempre l'emissió serà en versió original'. Desconeix la ministra quina serà la 'graella' definitiva del nou canal i per tant no ha pogut desxifrar si respectarà l'ús de diverses llengües.
Un altre dels aspectes essencials de la 'carpeta catalana', el Museu Arqueològic de Tarragona, Sinde s'ha limitat a recordar que es va reunir amb el conseller Tresserras només en una ocasió per tractar de desencallar el traspàs del museu. Els tècnics estan avançant en esbrinar en quina situació es trobava i com s'havia de plasmar, ha dit la ministra.
No al model d'Internet 'Sarkozy'
La ministra ha assegurat durant la compareixença que el govern espanyol no es plateja adoptar una mesura 'punitiva' com la del govern francès que busca tallar la connexió a Internet si es detecta pirateria informàtica. 'Seria com començar la casa pel terrat', ha dit Sinde, que creu que abans cal treballar en la conscienciació.
Notícies relacionades
- RTVE demana que el canal Teledeporte es faci a Sant Cugat del Vallès 20.05.2009.
- CiU preguntarà a RTVE per què no es van emetre en directe els xiulets 22.05.2009.
- Esquerra proposa que el Canal Cultura de RTVE sigui plurilingüístic i es faci a Sant Cugat 25.03.2009.
- Tresserras confia que la nova ministra de Cultura traspassi el Museu Arqueològic de Tarragona 19.05.2009.
- La ministra de Cultura entén que la Generalitat vulgui reequilibrar l'oferta de cinema 21.05.2009.
- El PSC celebra el fitxatge de Guardans pel Ministeri de Cultura espanyol 14.04.2009.







