directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 16:06 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Cultura doble fletxa

El 56,4% dels catalans que s'informen per televisió ho fan amb TV3

Els teleespectadors més joves es decanten pels informatius d'Antena 3

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Un 56,4% dels catalans que s'informen per televisió ho fan amb els informatius de TV3, segons l’estudi trimestral (pdf) que elabora el Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC), que també apunta que l'idioma no és un factor excloent, ja que el 30,7% dels enquestats que tenen el castellà com a llengua habitual opta pels informatius de TV3. Les següents cadenes preferides per l'audiència per seguir l'actualitat informativa són TVE1 (36,4%), Antena 3 (32,2%), Telecinco (28,4%) i Cuatro (14,8%).
terribas monica rosa cullell
Comparteix
   

Per segments de població, els majors de 59 anys i els residents a fora de la regió metropolitana de Barcelona són els que més diuen mirar habitualment les notícies per TV3. Tot i això, TV3 és l'opció majoritària en tots els àmbits territorials analitzats que són la ciutat de Barcelona, la resta de l'àrea metropolitana de Barcelona, la resta de la regió metropolitana de Barcelona i la resta de Catalunya.

Els teleespectadors més joves inclosos en aquest estudi que són en aquest estudi la franja compresa entre els 16 i els 29 anys mostren una preferència pels informatius d'Antena 3 TV. En concret, el 47,2% d'aquesta audiència diu que s'informa habitualment per aquesta cadena privada d'abast estatal.

L'estudi també indica que el 89,8% de les persones enquestades mira habitualment les notícies a la televisió, davant d'un 10,2%, que diu no fer-ho. Aquest percentatge és similar al de l'onada anterior que es va fer al mes de gener d'aquest any. En relació amb la fidelitat a una o a diverses cadenes, aproximadament un terç de les persones entrevistades diu que mira les notícies sempre a la mateixa cadena (36%), un 32% diu que va canviant de cadena en funció del dia i de l'horari, i un altre 32% diu que canvia de cadena, però que sempre combina les mateixes.

Massa publicitat

L'excés de publicat és un dels aspectes que més preocupen l'audiència del conjunt de la programació. El resultat més destacat és que l'excés de publicitat es manté com a principal queixa de l'audiència i ha crescut quatre punts amb relació a les dades de l'estudi anterior. Actualment l'excés de publicitat representa un 22,6% del total de queixes. Per segments, el grup més crític amb la saturació publicitària és el format per homes de més de 60 anys.

Per contra, les dades de la quarta onada del sondeig revelen una petita baixada de les queixes pels programes del cor, xafarderies i premsa rosa que es situa en el 13,6% i per la teleporqueria que es queda en el 12,3%.

Les altres qüestions que més preocupen l'audiència són l'excés de violència (amb el 6% de les queixes); el fet que es parla massa de la crisi (5,8%); la baixa qualitat de la programació (4,7%), i la manca de programes culturals i educatius (4,3%).




COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
30 de maig de 2009, 11.43 h

Amb aquesta informació, se'm confirma les meves afirmacions. I tant que sí. Quant a l'editorial d'avui manifestàveu que la victòria del barça era la festa d'un club (d'això no en dubto i no en tinc res a dir) i la festa d'un poble, i jo he corregit que la festa d'un poble s'ha de demostrar a les urnes i no en els resultats favorables d'un equip de futbol, ara entenc el perquè de les victòries aclaparadores a les urnes, dels partits espanyolistes. Si la informació que reb la ciutadania "... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.