directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 11:08 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Els 35 concessionaris catalans d'Opel participaran en el rescat de la marca i entraran en el seu capital social

Catalunya representa aproximadament el 23% del mercat estatal d'aquesta marca

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

Els 35 concessionaris catalans d'Opel tenen la intenció de participar en el pla de rescat de la marca que ha dissenyat Euroda, l'associació de venedors europeus del fabricant de vehicles, per adquirir una participació en la companyia en el procés de segregació de l'americana General Motors. La xarxa d'aquesta marca a Catalunya té previst sumar-se a la proposta d'aquesta organització europea i destinarà, durant els propers tres anys, 150 euros per cada vehicle venut a un fons d'uns 500 milions d'euros que permetria als concessionaris europeus sumar una participació a la nova Opel que es situarà entre el 20 i el 25%.
opel ampera
Comparteix
   

Els concessionaris catalans formarien part d'aquest paquet de l'accionariat en la nova Opel, que serà rebatejada amb el nom d'Adam Opel AG, segons ha explicat a l'ACN Josep Enric Olivés, gerent del concessionari d'Opel Motor Repris i membre de la junta directiva del Gremi de Venedors de Vehicles a Motor de Catalunya. Per facturació i pes amb relació a les vendes d'Opel a Europa, els concessionaris espanyols representats per Ancopel, es farien amb un 10% d'aquest paquet, és a dir, entre un 2 i un 2,5% del capital.

Catalunya representa aproximadament el 23% del mercat estatal d'aquesta marca. Així, la participació dels 35 distribuïdors catalans en l'accionariat de la nova Opel es podria estimar en un 0,5%, aproximadament. Als concessionaris espanyols els correspondria aportar en el fons uns 50 milions d'euros, dels quals uns 12 serien aportats per la xarxa Opel de Catalunya en un període de tres anys, a raó de quatre per exercici

Segons ha explicat Olivés, aportant només els 150 euros per cotxe, només caldria que la marca vengués 100.000 cotxes a l'any per que aquesta operació fos 'viable', una xifra que 'no seria difícil d'assolir' tot i la conjuntura actual. Per aquest motiu, considera que l'entrada dels concessionaris en l'accionariat és, des del punt de vista estratègic, una decisió 'molt interessant' pel mercat automobilístic europeu.

Actualment, General Motors Europa està intentant vendre la majoria de la seva participació a Opel amb el qual aquesta passaria a ser una empresa independent. General Motors cediria les fàbriques i les patents dels vehicles a Adam Opel AG, assumint el deute, però conservaria un 35% de les accions. En les properes setmanes s'acabarà de decidir qui serà el soci inversor majoritari de la companyia.

En aquests moments, el fabricant de components per l'automoció Magna, que ha presentat una proposta en ferm i que compta amb el suport del banc estatal rus Sberbank i la marca de cotxes russa GAZ, és qui té més opcions per entrar al capital de la nova Opel amb una participació propera al 35%, segons han explicat fonts de la companyia automobilística, una vegada que Fiat s'hagi fet enrere. Els treballadors d'Opel d'Alemanya adquiririen un capital del 10%.

Segons Olivés, aquesta operació permetria convertir Opel en una marca 'cent per cent europea' i alliberar-la de la dependència nord-americana, i d'altra banda, s'aconseguiria que els concessionaris de l'Estat espanyol tinguessin 'veu i vot' i poguessin participar en el desenvolupament de la marca i poder defensar la continuïtat de la planta de Figueruelas, a Saragossa, que si bé està en territori aragonès, té un cert impacte en l'economia catalana.

Opel té 170 concessionaris a l'Estat espanyol i dona feina a prop de 20.000 persones, entre planes, xarxa comercial i xarxa secundària. A més, les vendes derivades d'Opel permeten recaptar a les Administracions 320 milions d'euros en impostos, segons ha explicat Olivés.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.