Hereu acusa Trias de 'voler carregar-se' el Bicing
L'alcalde vincula l'ampliació del servei durant la nit a que també es modifiqui l'horari del Metro
Guerra política a Barcelona amb el Bicing de fons. I és que després que des de fa temps el candidat de CiU a l'alcaldia, Xavier Trias, vingui dient que vol renegociar la concessió del servei per estalviar diners i millorar la qualitat, aquest dijous l'alcalde i cap de llista del PSC, Jordi Hereu, l'ha acusat de 'mentir', 'falsejar la realitat' i 'desconèixer' el Bicing. 'Trias el que vol és carregar-se el Bicing i que desaparegui de la ciutat', ha afegit Hereu, que també ha assegurat que el servei de bicicletes no ampliarà el seu horari per les nits si el Metro no fa el mateix en els dies feiners. 'Forma part de tota una estratègia de transport públic i és una peça més', ha argumentat.
Jordi Hereu ha visitat com a alcalde una estació de Bicing en reparació i un dels tallers on es treballa amb les bicicletes aquest dijous. Ha volgut fer-ho ara per escenificar que 'comença la temporada alta' al servei, i per anunciar que, 'amb la voluntat de fer front a l'augment dels usos', hi haurà tres tècnics més treballant als tallers i l'horari de les reparacions s'mplia. Hereu també ha desvetllat que 'gràcies a l'impuls que amb el Bicing hem donat a la bicicleta', aquest servei públic suposa ja el 3% de la mobilitat general de Barcelona.Amb aquest panorama, Hereu ha manifestat la seva intenció de 'persistir en millorar el servei i la seva qualitat'. Però tot i això, l'alcalde ha negat la possibilitat de cedir davant la demanda dels usuaris de que s'incrementi l'horari del Bicing i estigui obert també durant les nits dels dies feiners. I és que per Hereu, les bicicletes públiques 'són una peça més' de l'entramat de transport de la ciutat. En aquest sentit, l'alcalde i candidat a la reelecció ha assegurat que el Bicing està 'lligat als horaris de la resta de transports públics'. 'Si el Metro fa una evolució en els horaris, el Bicing també evolucionaria', ha afegit condicionant així l'augment del servei a l'obertura del Metro més nits, un debat que ni tan sols està obert.
Però Hereu no només ha volgut parlar del servei actual i dels seus plans de futur, sinó que també ha desacreditat les crítiques que des de l'oposició li arriben des de CiU i PP per la gestió que l'Ajuntament en fa. És per això que, davant l'anunci de Xavier Trias de voler renegociar el contracte amb la concessionària del Bicing i la seva intenció de posar publicitat per millorar-ne el finançament i poder, així, augmentar la qualitat, Hereu s'ha mostrat més que escèptic. 'Trias el que vol és carregar-se el Bicing. Ell no l'hauria creat ni ha apostat mai pel Bicing', ha valorat, tot acusant el convergent 'd'enganyar perquè no explica la realitat i menteix'.
I és que per Hereu, Trias 'vol fer veure que amb menys es pot fer millor i això demostra un gran desconeixement, és no tenir ni idea'. L'alcalde, a més, creu que optar per posar publicitat al Bicing és un error perquè 'no suposaria més d'un milió d'euros' i 'es rebaixaria d'altres llocs, perquè la publicitat a Barcelona té l'impacte que té'. 'Seria més honest per part de Trias dir 'no m'agrada el Bicing i vull que desaparegui de la ciutat'', ha conclòs Hereu.