UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.153' ) WHERE id_article = 14782 El PP guanya les eleccions europees a les Illes ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:53 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El PP guanya les eleccions europees a les Illes

Unió Mallorquina, tercera; ERC, quarta i UPyD, cinquena

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El PP ha guanyat les eleccions europees a les Illes Balears repetint els resultats dels comicis de 2004, el PSOE s'ha mantingut en la segona posició, tot i que ha retallat distàncies, i ERC ha aconseguit pujar de la cinquena a la quarta posició de la taula en nombre de vots. Amb el 100% escrutat, el PP ha aconseguit 112.191 vots, el 43,81% del total, mentre que el PSOE ha obtingut 98.540 vots, el 38,48%. En tercera posició, s'ha mantingut Unió Mallorquina-Unió Menorquina-Coalició per Europa (UM-UME) amb 9.735 sufragis, el 3,80% del total, i en quarta posició ha pujat la candidatura Esquerra-Entesa amb 7.641 vots, un 2,98%, que ha superat per poc més de 500 vots a Unión Progreso y Democracia (UPyD).
ERC-Illes, Joan Lladó, balears
Comparteix
   

Fa cinc anys, l'any 2004, el PP va guanyar amb solvència les eleccions europees amb el 46,57% dels vots i el PSOE es va haver conformar amb el 38,76% dels sufragis. A les Illes Balears, la participació d'aquest 2009 ha estat del 36,02%, l'abstenció ha pujat fins al 63,98%, amb un 0,82% de vots nuls i un 1,86% de vots en blanc.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.