Zapatero amenaça el Govern amb ajornar indefinidament la negociació si el 15 de juliol no hi ha acord
Després de 10 mesos incomplint la data fixada per l'Estatut
José Luis Rodríguez Zapatero ha posat una data límit. Així ho ha explicat al govern català: si no hi ha acord abans del 15 de juliol les negociacions es poden ajornar de forma indefinida, segons ha informat Catalunya Ràdio citant fonts de La Moncloa. Zapatero considera que el termini és suficient i que la proposta actual del Ministeri d'Economia es prou bona com per tancar l'acord. L'executiu espanyol està molest amb el PSC que ha atribuït el descens electoral en les europees al finançament i vol tancar aquesta qüestió que li passa factura. Així, després d'incomplir durant deu mesos la data fixada per l'Estatut, assegura que si no hi ha acord abans del 15 de juliol les negociacions s'ajornaran indefinidament.
L'ultimàtum es produeix després de setmanes en què l'executiu de Zapatero ha repetit per activa i per passiva que l'acord és imminent, mentre el conseller Castells apunta que les dues parts encara estan lluny d'entendre's. En el debat de política general del Congrés dels Diputats el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va fixar un nou termini del 15 de juliol com a data límit per a la convocatòria del Consell de Política Fiscal i Financera on s'ha d'aprovar l'acord.Un nou termini que té com a objectiu donar temps a la ministra Salgado i al conseller Castells per acabar de llimar les diferències. En la primera i última reunió pública que van mantenir a Madrid a finals d'abril, les dues parts van afirmar que s'havia 'desbloquejat' la negociació, però el cert és que des d'aleshores no ha transcendit que s'hagi aconseguit fer passos definitius que permetin donar per fet l'acord.
La vicepresidenta De la Vega ha reiterat aquest dimecres des del Congrés dels Diputats que l'acord es produirà 'aviat'. Una declaració d'intencions que repeteix cada setmana al Consell de Ministres. En aquesta ocasió ho ha assegurat en resposta a una interpel·lació del portaveu d'ERC, Joan Ridao, que ha denunciat la 'deslleialtat' de l'executiu espanyol vers el govern de la Generalitat.







