Un de cada quatre alumnes catalans no ha superat la prova de 6è de primària
Més de 15.000 alumnes no han assolit les competències bàsiques en llengua i matemàtiques al final de la primera etapa de l'educació obligatòria
Un 25% dels alumnes catalans que el 6 de maig va fer la prova de 6è de primària no l'ha superat. El percentatge reflecteix que més de 15.000 alumnes no han assolit les competències bàsiques en matèries lingüístiques i matemàtiques al final de la primera etapa de l'educació obligatòria. Els resultats confirmen que la procedència socioeconòmica de les famílies determina molt el rendiment escolar i conclou que no hi ha diferències importants entre el nivell de català i el de castellà. El conseller d'Educació, Ernest Maragall, que ha reconegut que els resultat 'no són acceptables' per al sistema educatiu, ha subratllat que ara disposa d'una 'eina de precisió quirúrgica per actuar' (informe, en pdf).
El conseller d'Educació, Ernest Maragall, ha dit que els resultats no suposaven 'cap sorpresa', perquè són 'indiscutiblement coherents' amb els del diagnòstic que el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu ja va realitzar fa dos anys. També ha recomanat 'defugir d'explicacions simples' i ha instat les escoles a comparar-se amb ells mateixes. L’objectiu de la prova d’avaluació, la primera vegada que s'ha fet a Catalunya de manera censal (tot l’alumnat) i de caràcter extern, era comprovar el nivell d’assoliment de les competències bàsiques en acabar l’educació primària, en català, castellà i matemàtiques. A partir dels resultats es poden arbitrar eines d’ajust i millora per als centres aplicables al llarg de tota l’etapa amb la finalitat de millorar els resultats, alhora que permet donar informació molt detallada a les famílies en quines circumstàncies el seu fill entra a l’educació secundària obligatòria.