L'OMS declara la grip nova de 'pandèmia'
No per perillositat sinó per la seva ràpida propagació
L'Organització Mundial de la Salut (OMS) ha elevat l'alerta de la grip nova a pandèmia per la seva ràpida propagació arreu del món i no tant per la seva perillositat. En una roda de premsa des de la seu de l'organisme a Ginebra, la directora general de l'OMS, Margaret Chan, ha destacat que s'ha demostrat que el virus AH1N1 es propaga fàcilment entre els humans i molt ràpidament. Chan també ha alertat que els països afectats s'haurien de preparar per una segona onada d'infeccions i s'ha mostrat confiada que amb l'esforç de tothom s'acabarà amb el virus. D'aquesta manera, l'OMS ha elevat fins a 6 el nivell d'alerta per la grip nova després que el passat 30 d'abril passés del nivell 4 al nivell 5.
Fins a aquest dijous a primera hora de la tarda, la grip nova ha afectat 74 països i s'han comptabilitzat fins a 28.774 casos, dels quals 144 han acabat amb la mort del pacient. El nombre de casos confirmats a l'Estat és de 357, 26 dels quals s'han detectat recentment.Fins al passat 12 de maig, Catalunya havia registrat 26 casos confirmats de grip nova.
Notícies relacionades
- L'OMS pot declarar com a 'pandèmia' l'expansió de la Grip Nova 11.06.2009.
- Geli diu que en cas d'un segon brot de grip s'activarà el pla d'urgències integral per a l'aïllament i atenció primària 31.05.2009.
- Primer cas de grip porcina a les Illes Balears 12.05.2009.
- Es confirmen els dos primers casos de grip porcina a la Catalunya del Nord 08.05.2009.
- Els fulls informatius sobre la grip porcina ignoren la llengua catalana 07.05.2009.
- CiU demana al Govern espanyol que pressioni perquè Rússia aixequi el veto a les importacions porcines 06.05.2009.
- Tres casos més de grip porcina a Catalunya 04.05.2009.







