directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 20 d'abril de 2024 04:46 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Foment amenaça: canviar el traçat del TGV retardaria el projecte fins al 2018

La Sagrada Família té previst denunciar l'actual projecte un cop sigui fet públic

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

La modificació del traçat de la línia ferroviària de Gran Velocitat (TGV) al seu pas per la ciutat de Barcelona per atendre les peticions contràries al seu pas prop del temple de la Sagrada Família suposaria demorar el seu calendari d'execució fins a l'horitzó del 2018 o 2020, segons el secretari d'Estat d'Infraestructures, Víctor Morlán. Tot i així les diverses entitats que s'hi oposen es mantenen fermes, i la junta constructora de la Sagrada Família tenen apunt la denúncia que interposaran contra el traçat actual un cop el facin públic.
victor morlan infraestructures tgv foment
El secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán

Comparteix
   


Etiquetes
Morlán ha insistit que l'actual traçat, que discorre per davant del monument projectat per Antoni Gaudí, "té totes les garanties de seguretat", segons els informes tècnics que han requerit per aprovar el projecte. "El Ministeri de Foment està tranquil respecte al pas de l'obra per la Sagrada Família i respecte els habitatges dels ciutadans, perquè estudis tècnics així ho garanteixen i, per aquesta raó, el mes de juliol vinent licitarem les obres", ha afirmat el número dos del Departament que dirigeix Magdalena Álvarez.

Durant la seva compareixença a la Comissió de Foment i Habitatge del Congrés, Morlán ha demanat "col·laboració" perquè "ara que ja està tot acordat i que el 2008 s'iniciaran les obres, es pugui complir la previsió de posar en servei el 2012 aquest traçat" i la connexió a França. Aquesta data ja suposa un retard de tres anys respecte a la del 2009 inicialment fixada.

Garantir la seguretat


Morlán ha explicat que des del 2004 el treball del Ministeri respecte al traçat del TGV per la Ciutat Comtal ha consistit a garantir que no passés sota cap habitatge i la seguretat del temple. Segons Morlán el projecte elegit, per evitar que el monument pateixi danys, preveu, abans de l'excavació del túnel que canalitzarà el TGV, la construcció d'un mur de formigó d'1,5 metres de diàmetre i 40 metres de profunditat que protegeixi la seva estructura. A més, Foment construirà un cub longitudinal de formigó al costat de la pantalla i millorarà el terreny amb injeccions de consolidació.

El secretari d'Estat ha recordat a més que totes les alternatives dissenyades per al traçat amb anterioritat al 2004 passaven davant de la Sagrada Família, i que "el 2000 i 2001 el Govern espanyol i la Generalitat de llavors ja aposTGVen per aquesta fórmula".

El diputat de CiU Jordi Jané, per part seva, ha discrepat de Morlán i ha apuntat que l'altura singular de la Sagrada Família fa que l'obra presenti "riscos més elevats".

Així mateix, ha sol·licitat una reunió amb Foment per determinar si canviar el traçat del TGV per Barcelona perquè discorri per l'alternativa que proposa la seva formació, la del Vallés, comportarà la demora que Foment estima i per tractar sobre la "sensació d'inseguretat" que, segons ha assegurat tenen els ciutadans de Barcelona.


La Sagrada Família denunciarà el traçat un cop es publiqui


El president de la junta constructora de la Sagrada Família, Joan Rigol, ha concretat avui que la denúncia que presentarà contra el traçat del TGV tindrà lloc després de publicar-se aquest projecte. El temple expiatori projectat per Antoni Gaudí ha rebut el reconeixement de primera meravella de Catalunya, un títol organitzat per Capital de la Cultura Catalana (CCC) i Catalunya Ràdio, mitjançant un procés de votació popular.

Rigol ha aprofitat aquest esdeveniment per agrair les mostres de solidaritat que ha rebut la junta constructora del monument en les últimes setmanes, després de l'aprovació per part del Ministeri de Foment del traçat del TGV per l'Eixample sota els carrers de Provença, Diagonal i Mallorca.

"Em paren més pel carrer ara que quan era president del Parlament", ha dit Rigol, qui ha constatat: "la gent del nostre país estima la Sagrada Família i el problema del TGV ha tingut una repercussió extraordinària".

El president de l'organització de la Capital Cultural Catalana, Xavier Tudela, ha afegit que el fet que els catalans que han participat en aquest procés hagin elegit la Sagrada Família demostren que el monument de Gaudí és un "referent".



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
marc-bcn fletxa barcelona
21 de juny de 2007, 15.08 h

Quina barra que té. Doncs no haver proposat que passés per sota de la Sagrada Família.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.