
Els adolescents catalans prefereixen Internet a la TV
El consum televisiu dels joves és de 20 hores setmanals de televisió
El consum de televisió és elevat, però va perdent presència davant de l'oci i entreteniment que Internet ofereix als adolescents catalans. De fet molts d'ells afirmen, en un estudi encarregat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya, que molts cops miren la TV perquè "no saben què fer". Si parlem de continguts els joves catalans rebutgen els programes del cor i els informatius i prefereixen les telesèries amb joves, els esports i l'humor.
La televisió va perdent terreny davant Internet. A pesar d'això, la petita pantalla segueix sent una de les principals activitats que ocupen als adolescents catalans. Dues dades així ho confirmen: la primera és que el 60% dels nois entre 12 i 16 anys tenen una televisió pròpia amb la qual veuen tot el què volen i en el moment què ho desitgen. La segona ens diu que la mitjana de consum televisiu dels joves catalans arriba a les 20 hores setmanals, és a dir, no ultrapassa les 3 hores diàries per ben poc.Pel que fa als continguts, els adolescents catalans rebutgen els programes del cor i els informatius i es queden amb les telesèries amb joves, els esports i l'humor.
Aquestes són les conclusions d'un estudi encarregat pel Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) amb col·laboració amb la Universitat de Girona (UdG).
El treball s'ha fet a partir d'una enquesta entre mes de cinc mil estudiants d'ESO, de centres públics i privats de Catalunya.