directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 25 de març de 2023 11:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Imputen un antic responsable d'estupefaents dels Mossos per obstrucció a la justícia

Seria per omissió del deure de perseguir delictes i tràfic de drogues, entre altres motius

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

El magistrat Joaquín Aguirre del Jutjat d'Instrucció número 1 de Barcelona ha imputat un antic responsable d'estupefaents dels Mossos d'Esquadra, el subinspector Antoni Salleras, per obstrucció a la justícia i cinc delictes més en la investigació d'un cas contra una xarxa de narcotraficants presumptament relacionats amb diversos cossos policials. Suposadament, Salleras hauria alertat la xarxa que la policia i el jutge els estava investigant. Junt amb cinc membres més de la policia catalana, se'ls imputa un delicte per omissió del deure de perseguir delictes, ocultació de documents al jutge, falsedat documental i tràfic de drogues.

Comparteix
   


Etiquetes
En la seva interlocutòria, el jutge expressa durament el seu disgust amb l'actuació de la denominada Unitat Adscrita, una unitat de policia judicial que investiga la trama de corrupció policial dels prostíbuls Riviera i Saratoga de Castelldefels. El magistrat havia encarregat a aquesta unitat, encapçalada per Salleras, la investigació de la suposada compravenda de 40 quilos de cocaïna el maig del 2009 a Barcelona. Es van detenir tres traficants i el jutge va ordenar als Mossos que gravessin converses telefòniques dels implicats per descobrir tota la trama.

Però, segons el jutge, els investigadors van obviar moltes converses importants pel cas per tal d'impedir que el magistrat descobrís que els traficants estaven relacionats amb agents de la policia catalana. Per això, el magistrat, quan va descobrir els fets va encarregar la investigació al Servei d'Afers Interns (SAI) de la Guàrdia Civil i més tard a la Divisió d'Afers Interns (DAI) dels Mossos, que va detenir tres mossos, entre ells un sotsinspector de Vilanova i la Geltrú, i 13 persones més.

En el seu escrit, el jutge Aguirre acusa els membres de la Unitat Adscrita de "transcriure converses d'escàs interès per a la investigació" i l'acusa d'"ineficàcia" i d'haver-li amagat almenys tres converses en les que es desprenia claríssimament que els primers implicats traficaven amb droga i fins i tot comptaven amb la complicitat d'agents policials.

"L'entrada de la DAI, com abans la del SAI, va suposar un gir total de la investigació, descobrint-se cada dia nous indicis". Entre aquests descobriments destaca el fet que el sotsinspector de Vilanova, Ferran Ranea, cobrava 1.000 euros mensuals de part de la banda per proporcionar-los informacions confidencials obtingudes de bases de dades policials, donar-los cobertura amb cotxes patrulla.

El jutge imputa a dos sergents, a dos caporals i al sotsinspector Salleras per omissió del deure de socors, falsedat en document oficial i ocultació de documents a l'autoritat judicial. A més, els imputa per encobriment o bé tràfic de drogues. A Salleras l'imputa també per revelació de secrets, en avisar als narcotraficants que estaven sent investigats, i per obstrucció a la justícia per no complir els requeriments del jutge dos cops durant el mes de maig del 2010. I a un agent el cita com a imputat per ocultació de documents, per haver amagat una conversa telefònica.

Durant la passada tardor, el sotsinspector de la comissaria de Vilanova i la Geltrú, Ferran Ranea, va ingressar a la presó per associació il·lícita, revelació de secrets i suborn, mentre que dos agents més van quedar en llibertat sota fiança de 6.000 i 10.000 euros. Ranea va ser expedientat i suspès cautelarment de les seves funcions junt amb els altres dos agents.

La confiança de Felip Puig

El conseller d'Interior, Felip Puig, ha sortit en ferma defensa dels sis Mossos d'Esquadra imputats pel cas de presumpta corrupció policial relacionat amb un suposat intercanvi de favors amb confidents narcotraficants. Puig assegura que "treballarà intensament" per demostrar la innocència dels cinc agents i el sotsinspector, consideració de la que s'ha mostrat "plenament convençut". El conseller ha qualificat els Mossos de "professionals impecables" i ha assegurat que "han estat fent un servei magnífic al país". És per això que Puig ha descartat prendre "cap mesura" contra ells i els Mossos seguiran exercint malgrat la imputació judicial que el conseller ha afirmat "respectar però no compartir".



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1 Jorge Guarne
5 de maig de 2011, 10.17 h

Avui per avui, cap Academia de Policia quan dona el despaxt a l'agent pot assegurar totalment que la seva ètica serà sempre modèlica. No confunguem "porfessionalitat" amb conducta moral. Als mossos com a tots els cossos policials hi ha cada cop més persones que hi son per guanyar-se la vida primer que tot.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Ramon Boixet Ramon Boixet
Hi arribarem !
Joan Lladonet Joan Lladonet
Es vol matar l’independentisme, però no ho aconseguiran

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.