directe ! a La República. N. 4126. Diumenge, 19 de gener de 2025 13:32 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

L'Esquerra Independentista de Girona mostra el seu rebuig a la visita dels prínceps espanyols

Impulsen una fundació per difondre els valors republicans

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 3 vots )
carregant Carregant

Una trentena de membres de l'Esquerra Independentista de la ciutat de Girona s'han concentrat aquest divendres al migdia davant la rotonda del Palau de Fires per protestar contra la visita de Felipe i Letizia a la capital gironina en motiu de la constitució de la Fundació Príncep de Girona, una entitat impulsada per la Fundació Gala-Salvador Dalí, la Cambra de Comerç, la Caixa i Caixa Girona que tindrà com a objectiu crear una línia d'ajuts i beques per a joves i investigadors en diversos àmbits. Un ampli cordó policial format per una cinquantena de Mossos d'Esquadra ha impedit que els manifestants s'apropessin a l'Auditori cosa que ha provocat insults i alguna empenta entre agents i manifestants.
antimonarquics manifestacio monarquia girona mossos
Comparteix
   

Darrera una gran pancarta amb el lema 'No a la Fundació Príncep de Girona', els joves simpatitzants de la CUP i Maulets han llençat proclames contra els Borbons –els catalans no tenim rei/ Si el rei vol corona, corona li darem. Que vingui a Girona i el coll li tallarem- i contra els agents dels Mossos d'Esquadra durant els prop de cinquanta minuts que s'han manifestat a uns tres-cents metres de l'Auditori-Palau de Congressos, on es desenvolupava l'acte de constitució de la Fundació. 'Entenem que la creació d'aquesta Fundació Príncep de Girona és una operació per rentar la imatge de la monarquia, espanyolitzar la ciutat de Girona i, en certa manera, incorporar-la dins de la dinàmica de l'Estat', ha assenyalat el portaveu de la CUP, Jordi Navarro.

'Els impulsors d'aquesta Fundació han fet un acte menyspreable i lamentable, en contra dels principis de la ciutat. Ens consta que molts gironins no hi estan d'acord, fins i tot empresaris de la Cambra de Comerç de Girona han mostrat el seu rebuig per aquesta Fundació Príncep de Girona', ha comentat Navarro, que ha lamentat que el cordó policial els hagi impedit apropar-se més a l'Auditori-Palau de Congressos. 'Aquí exercim el nostre dret a la llibertat d'expressió però ens agradaria estar més a prop per mostrar millor el nostre desacord amb la presència de la monarquia a Girona', ha corroborat amb ironia el portaveu de la CUP, que també ha parlat de la idea d'impulsar una fundació republicana paral·lela a la monàrquica.

'A través de contactes entre entitats i organitzacions de la ciutat, estem intentant impulsar una fundació que difongui els valors republicans, de fraternitat i llibertat. Creiem que seria una bona proposta i ben acollida per molts sectors de la societat gironina que aquesta nova fundació republicana tiri endavant i faci ombra a la fundació monàrquica que els poder fàctics de la ciutat han volgut tirar endavant', ha afirmat Navarro, que ha insistit en el rebuig que part de la societat gironina professa a la monarquia espanyola. 'Ja poden venir a les deu del vespre, a les sis del matí o a migdia que sempre hi haurà un grup de gironins que els hi plantarà cara i els rebutjarà', ha finalitzat el portaveu de la CUP.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
alegis fletxa celrà
28 de juny de 2009, 23.16 h

Ho tenia tot preparat per anar-hi i per un imprevist no vaig poder...

Ahh i moltes felicitacions a qui va fer que l'ascensor es pares.. jajajaj com vaig riure! ja els està bé!!!!jajajaja ||*||


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Tant se val PP-PSOE com PSOE-PP

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.