Jordi Portabella proposa remodelar les places Urquinaona, Catalunya i Universitat
L'alcaldable aposta per reduir el cotxe privat i amabilitzar a escala humana el centre de la ciutat
El cap de llista d'Units per Barcelona, Jordi Portabella, considera que el centre de la ciutat necessita una revisió perquè sigui acollidora i perquè els vianants es trobin més còmodes. Per això ha proposat remodelar des de la plaça Urquinaona fins a la plaça Universitat: 'El centre de la ciutat s'ha de caracteritzar per ser acollidora perquè els ciutadans s'hi trobin còmodes. La plaça Catalunya és un nus de nodes de comunicació en la què és més fàcil perdre't que trobar-te. La plaça Universitat és un bolet descontextualitzat i Urquinaona està mal resolta des de fa temps fins al punt que s'ha perdut una plaça'.
Portabella ha recordat que el PSC i ICV van rebutjar la proposta que el grup d'Esquerra va presentar a l'Ajuntament per estudiar la possibilitat de reduir el cotxe privat en episodis de contaminació atmosfèrica: 'Defugir els reptes de futur és una pèrdua d'oportunitats perquè és no afrontar la realitat'.Més facilitats per adquirir una T-Jove
Portabella aposta en aquest sentit per afavorir l'ús del transport públic i per això s'ha compromès a 'buscar la manera que els joves de la franja de 12 a 14 anys que en aquests moments no tenen coberta cap targeta puguin afegir-se a un abaratiment del bitllet'. Sobre la T-Jove, l'alcaldable ha proposat que es pugui pagar aquest tipus de bitllet 'fraccionadament de manera que si se'ls extravia la targeta que han hagut de pagar per endavant no tinguin tanta pèrdua'. Pel que fa a la resta de bitllets sí que s'ha mostrat pessimista sobre la possibilitat que es puguin abaratir els viatges en suburbà. També parlant del metro ha apostat perquè 'funcioni de divendres a diumenge tota la nit non-stop'.
La Rambla com símbol de prestigi de la ciutat
Sobre la Rambla, el líder d'Units per Barcelona té la intenció que tornin a ser un carrer d''orgull i de prestigi de la ciutat; símbol i lloc de referència d'una ciutat que mira cap al coneixement i la sostenibilitat'. Per això les ha a un model de mobilitat sostenible 'baix en carboni, on es persegueixin els trilers, es busqui la manera de solucionar el tema dels top-manta perquè si bé és gent que intenta guanyar-se la vida no es pot permetre la competència deslleial al comerç, i es deixi de fer demagògia amb les parades d'ocells perquè fa més d'una dècada que incompleixin l'ordenança, que va votar tothom'. Portabella ha explicat també en referència a la prostitució que 'qualsevol activitat que acabi generant exclusió ha de ser regulada perquè el que no podem permetre és que l'espai públic es privatitzi per ningú ni per cap activitat. L'espai public és de tots que no vol dir que sigui de ningú. Per això es va fer l'ordenança de civisme, per evitar el monocultiu de cap activitat'.