Trias reclama independència de Madrid per decidir lliurement sobre el port, l'aeroport i la Zona Franca
L'alcaldable de CiU es compromet a ser l'alcalde que 'lideri' el trencament d'aquestes vinculacions que eviten la 'capacitat de decisió'
Xavier Trias, candidat de CiU a l'alcaldia de Barcelona, ha presentat les seves propostes per les grans infraestructures de la ciutat i l'Àrea Metropolitana. El convergent s'ha postulat com el l'alcaldable disposat a 'liderar' un canvi en la gestió del Port de Barcelona, l'aeroport d'El Prat i el Parc Logístic de la Zona Franca. I és que per Trias 'no pot ser que tinguem tanta dependència de Madrid' en aquestes tres 'infraestructures claus'. És per això que el candidat de CiU planteja 'deixar de dependre' de l'Estat i millorar així la 'capacitat de decisió' d'aquests tres centres. I és que Trias, sense aquest canvi, es pot perdre 'l'oportunitat única' de coordinar el funcionament dels tres.
L'alcaldable de CiU s'ha traslladat aquest dimarts al matí a l'aeroport d'El Prat per presentar les seves propostes per les principals infraestructures de Barcelona i la seva àrea d'influència. Per Xavier Trias, l'aeroport, el Port i la Zona Franca són els tres punts neuràlgics de les comunicacions i la reactivació econòmica. 'Port, aeroport i Zaona Franca volen dir feina i és una aposta que pocs llocs al món poden oferir', ha explicat el convergent. En aquest sentit, Trias aposta per 'coordinar' el funcionament i l'estratègia dels tres espais, perquè si es fa així 'serà imparable'.Per fer-ho, però, cal un canvi d'equilibris a la gestió dels tres ens. I és que Trias ha anunciat que, si governa, exercirà 'el lideratge d'alcalde' per 'deixar de dependre de Madrid' en el Port, l'aeroport i la Zona Franca. 'Tenim una dependència que no pot ser', ha retret el candidat de CiU, tot apuntant que la situació actual 'no té sentit' i 'és com un acudit'. Per Trias, aquest domini de l'Estat als tres espais perjudica la seva potenciació i el seu funcionament. 'A l'aeroport tenim problemes per gestionar-lo com voldríem i junt a la societat civil. El Port volem que sigui el més important del Mediterrani, però això vol dir més capacitat de gestió. Tot això no es pot fer des de Madrid', ha criticat, tot afegint que el que vol és que Port, aeroport i Zona Franca 'juguin a la Copa Intercontinental, per anar més enllà de la Champions europea'.
Desdoblament de Vallvidrera
En el seu programa electoral, CiU també ha inclòs 'estudiar la construcció d'una connexió soterrada dels túnels de Vallvidrera amb el carrer Numància en paral·lel amb el desdoblament del túnel de Vallvidrera'. Per Trias, aquesta mesura és necessària perquè 'no té sentit la teoria de dir que si per venir en cotxe a Barcelona molta gent s'ha de quedar estancada, no vindran'. 'Per evitar que la gent vingui en cotxe a Barcelona ja hi ha mesures actives, i funcionen, i hem de procurar que la gent vingui en transport públic', ha retret Trias. A més, el desdoblament del túnel que planteja el convergent ha assegurat que 'no l'ha de finançar l'Ajuntament, perquè es finança del que paga la gent passant per allà'.