Montilla demana esperar amb 'prudència' la sentència del Constitucional
Es mostra contrari a les actituds 'pesimistes' que pronostiquen una retallada
El president de la Generalitat, José Montilla, ha demanat aquest dimecres 'prudència i responsabilitat' mentre s'espera la sentència del Tribunal Constitucional (TC) sobre l'Estatut, i ha demanat evitar les actituds 'pessimistes' davant una retallada que encara no s'ha produït. El president ha dit que la posició del Govern és 'ferma però prudent', i ha remarcat que la seva obligació és tenir 'una actitud de respecte' cap als tribunals, sense entrar a valorar les informacions sobre una sentència que encara no s'ha fet pública. Montilla ha defensat la 'plena constitucionalitat' del text i ha recordat als magistrats del constitucional que l'Estatut, a més d'una llei orgànica, també és 'un pacte polític que el Constitucional ha de tenir present'.
Durant la sessió de control al Parlament, Montilla ha reiterat el seu convenciment de la 'plena constitucionalitat' de l'Estatut i ha recordat que l'executiu aplica el text perquè és una 'llei vigent', 'sense fer cas de qui no vol aquest desplegament ni dels qui fan especulacions catastrofistes'. Davant d'aquells que 'van dient que en breu sortirà la sentència', aquells que 'pronostiquen que dirà una cosa o una altra', o de qui 'ha decidit fa temps que la sentència serà inacceptable i que caldran respostes polítiques contundents sense conèixer el contingut', Montilla ha dit preferir ser 'prudent, ferm però prudent'.Montilla creu que un desplegament ferm del text estatutari és 'la millor manera de tirar endavant el país' i espera que la sentència constati la constitucionalitat del text i demostri que qui va presentar els recursos ho van fer 'per criteris oportunistes, electorals, miserables i de mala fe'. Unes paraules que han molestat el president del grup parlamentari del PPC, Daniel Sirera, que ha lamentat aquestes 'paraules ofensives' i que Ernest Benach no hagi 'cridat l'atenció' al president.
Notícies relacionades
- Ridao repta Mas a reivindicar el concert econòmic si vol fer un pas endavant pel finançament 29.06.2009.
- Iceta acusa a Mas de 'catastrofista' i voler-ho encomanar a tot Catalunya 29.06.2009.
- Mas aposta per 'encetar un nou camí' com a país si no hi ha acord de finançament 28.06.2009.
- La presidenta del TC evita donar cap data sobre quan es coneixerà la resolució del recurs contra l'Estatut 18.06.2009.
- Puigcercós dóna per acabada la legislatura i marca el concert econòmic com l'objectiu a assolir 19.06.2009.
- Primera concentració de la societat civil contra la retallada de l'Estatut 10.06.2009.







