L'empresa catalana Mediapro llançarà un diari en castellà que costarà mig euro
El nou rotatiu serà al carrer abans de final d'any i tindrà seu a Madrid
L'empresa catalana Mediapro preveu llançar un diari generalista d'àmbit espanyol abans de final d'any amb la voluntat que es converteixi en el "segon diari" de l'Estat, a un preu de 0,5 euros, segons ha assegurat a Barcelona el propietari del grup, Jaume Roures. El rotatiu podria anomenar-se "El Público".
En el marc d'una conferència a ESADE, Roures ha explicat que l'entrada al mercat de la premsa "no és conjuntural" i ha recordat que Mediapro ja va intentar entrar al diari AVUI i, al no aconseguir-ho, van marcar-se l'objectiu de crear un diari nou.El propietari de Mediapro ha considerat que el mercat de la premsa de pagament "no està en crisi" i que és un bon moment per aquesta aventura empresarial amb un diari, que tindrà la seva seu a Madrid i un pla de negoci a cinc anys vista.
Jaume Roures ha assegurat que el nou diari –que podria anomenar-se 'El Público'– no vol "competir" amb altres, sinó posicionar-se com a "segon diari" ja que un bon nombre de consumidors de premsa compren dos diaris. El propietari del grup català vol captar per a aquest diari, que es presentarà en societat l'octubre, a un públic de classe mitjana i als joves que s'han enganxat a la premsa amb els diaris gratuïts.
En la seva conferència-col·loqui, el dirigent de Mediapro ha explicat que entre els pròxims objectius que es marca el grup està entrar en el sector editorial "en poc temps" i continuar amb els quatre blocs que es divideix l'activitat de l'empresa.
Roures ha explicat que els continguts suposen un 40% de l'activitat, la producció i postproducció de canals temàtics un 25%, els drets esportius entre un 28 i 30% de l'activitat, i l'assessorament estratègic i l'enginyeria, entre un 10 i 12%. El propietari ha defensat l'estructura "diferent de l'habitual" del grup que advoca per l'externalització i la creació d'un grup multimèdia des de Barcelona, malgrat la tendència catalana de "mirar-nos el melic i queixar-nos".
Projectes de futur
Roures ha dit que entre els pròxims projectes de Mediapro està impulsar la seu a Ca l'Aranyó, al costat de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), que tindrà 60.000 metres quadrats que està negociant ampliar. El periodista ha advocat per la concentració de sinergies ja que és una "bogeria" que hi hagi a Catalunya 150 productores disperses. Respecte a Ca l'Aranyó, Roures ha recordat que a mitjans dels noranta ja va proposar a l'Ajuntament de Barcelona un projecte a la zona "però no ens van fer cas", pel que van optar per Imagina a Esplugues de Llobregat. Ara, invertiran 60 milions d'euros en aquest complex al districte 22@, en què s'unirà producció i formació.
Per Roures, "els dèficits fonamentals" a Catalunya són la falta de concentració, la carència d'R+D en el sector audiovisual, la falta "impressionant" de cultura audiovisual, i que els centres de decisió es troben a Madrid.
El grup Mediapro té implantació a Espanya, els EUA, l'Amèrica Llatina, la Xina i el Golf Pèrsic i aquest any preveu uns 700 milions de facturació, amb uns 170 d'Ebitda, amb els quals superarà els 600 milions facturats el 2006.