Portabella proposa un servei de motos elèctriques que funcioni com el Bicing
L'objectiu seria arribar a uns 200 punts de serveis amb una flota de 1200 motos · A banda de ser un transport ecològic, podria remuntar la indústria de la moto a Catalunya
Jordi Portabella ha tancat el cercle del seu programa amb una proposta que afecta a la mobilitat, la sostenibilitat i la indústria. Es tracta de crear un servei de transport amb motos elèctriques que funcioni com el Bicing. L'objectiu és arribar a establir durant la propera legislatura 200 punts de servei i adquirir unes 1200 motos per posar a disposició dels ciutadans. Segons Portabella, aquest projecte contribuiria a facilitar la mobilitat, a reduir els elevats índexs de contaminació i sobretot ofereix la oportunitat industrial a Catalunya de començar a produir i exportar vehicles elèctrics. Tres característiques que recorren tres dels punts programàtics als que Portabella dóna més importància.
El líder d'Unitat per Barcelona ha presentat avui una proposta que obre possibilitats de progrés en tres dels àmbits centrals del programa de Jordi Portabella. Es tracta d'instaurar un servei de motos elèctriques que funcioni com el Bicing i doni servei als ciutadans que s'adscriguin.La idea és repartir diferents estacions del servei en punts estratègics de la ciutat com Universitats, Mercats i eixos comercials o llocs rellevants de l'administració pública perquè els usuaris es puguin desplaçar de l'un a l'altre amb moto elèctrica.
L'objectiu per la propera legislatura és assolir la xifra de 200 punts de servei. Cadascun d'aquests hauria de comptar amb sis motocicletes, cosa que suposaria una flota de 1200 motocicletes.
Es tracta d'una proposta que s'adapta a les exigències de mobilitat de la ciutat però que a més, al no fer us de combustibles fòssils ajudaria a rebaixar els índexs de contaminació de Barcelona que durant els tres primers mesos de l'any han estat per sobre de la mitjana marcada per la Unió Europea.
Tanmateix les motocicletes elèctriques són una possibilitat industrial. Portabella insisteix en que el desenvolupament industrial de Barcelona s'ha d'enfocar cap el coneixement i, en aquest marc, l'economia verda és un sector estratègic. Per això, proposa també que es comenci a pensar en la producció de vehicles elèctrics, quelcom que ja es fa en altres regions del món.
'Sabem com fer motos, sabem com fer cotxes i tenim empreses que fabriquen els components', ha declarat amb convenciment un Portabella que veu en aquest sector veritables oportunitats de desenvolupament.
Ara bé, l'alcaldable considera que Barcelona encara no està preparada per assumir el cotxe elèctric. Segons afirma la pròpia Endesa, la ciutat no estarà preparada fins a d'aquí pràcticament dos anys per assumir l'estructura energètica que requereix la circulació amb cotxe elèctric. No obstant, la ciutat ja disposa de 20 punts de recàrrega elèctrica i Portabella proposa que s'arribi fins els 50 a finals d'any.