La PDD intenta tancar el conflicte intern en l'assemblea d'avui
Les desavinences s'arrosseguen des de fa un any
La Plataforma pel Dret de Decidir (PDD) intentarà resoldre en l'assemblea d'avui els conflictes interns que arrossega l'entitat des que, ja fa gairebé un any, s'escollís una junta quan aquest assumpte no constava en l'ordre del dia de l'assemblea. Això va provocar les crítiques d'un sector de l'entitat que van qualificar la junta de 'paral·lela' i 'fora de la legalitat'. Tot i que els dos sectors han intentat en diverses ocasions resoldre internament el problema, la legalitat de la nova junta va acabar als tribunals. Semblava que la nova junta ho tenia tot a favor fins que la Generalitat va suspendre la seva inscripció al registre d'entitats i va recomanar la celebració d'una assemblea consensuada.
La Plataforma pel Dret de Decidir informarà el proper dilluns a la tarda dels resultats de l'assemblea, explicarà la situació en què queda l'entitat i les propostes i actes de futur que tenen previstos.Una trajectòria de final incert
Els conflictes interns han estat el centre d'atenció de la PDD en el darrer any després d'una trajectòria esperançadora en una entitat que ha aconseguit grans mobilitzacions i que es pot considerar l'espurna de la riquesa de plataformes i entitats de la societat civil que han aparegut darrerament. Després de l'èxit de la manifestació del 18 de febrer de 2006 i la de l'u de desembre de 2007 per protestar contra el dèficit d'infraestructures de Catalunya la PDD intenta aquest dissabte superar aquesta etapa coincidint amb un moment decisiu per al país amb la negociació del finançament arribant a la seva fi i a l'espera de la sentència del Tribunal Constitucional espanyol sobre l'Estatut.
Notícies relacionades
- La Generalitat suspèn la inscripció de la PDD al Registre d'Entitats 10.03.2009.
- La Plataforma pel Dret de Decidir demana l'aprovació de la llei de consultes populars 24.02.2009.
- Un jutge decidirà sobre la lluita interna a la PDD 12.02.2009.
- La PDD pren exemple a Guernika de l'organització d'una consulta popular 09.11.2008.
- La PDD insta els catalans a defensar l'Estatut i un finançament just 08.09.2008.
- La junta de la PDD escollida el 15 de juny nega qualsevol vincle amb la "Casa Gran del Catalanisme" 30.06.2008.
- La nova junta de la PDD es mostra oberta a "parlar amb tothom" 20.06.2008.
- La PDD convoca una assemblea per resoldre les "il·legalitats" sorgides diumenge a Girona 18.06.2008.
- La plataforma pel Dret de Decidir (PDD) escull nova junta 17.06.2008.
- 1-D: 700.000 catalans "emprenyats" es concentren a Barcelona 02.12.2007.
- 1-D: Per la PDD no era una qüestió "d'emprenyament" sinó de "dignitat" i "democràcia" 02.12.2007.
- La Plataforma pel Dret de Decidir no vol partits a la capçalera de la manifestació 13.11.2007.
- La Plataforma pel Dret a Decidir tornarà a manifestar-se, ara davant del "desgavell" a les infraestructures 09.11.2007.







