UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.14' ) WHERE id_article = 15611 Vueling protegirà la seva independència d'Iberia, el soci majoritari ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 00:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Vueling protegirà la seva independència d'Iberia, el soci majoritari

Per tal que els interessos de la companyia espanyola no influeixin en l'aerolínia catalana

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

 El consell d'administració de la renovada aerolínia barcelonina Vueling ha aprovat aquest dilluns la creació de la comissió d'operacions vinculades per garantir la independència respecte a Iberia, que és el soci majoritari de la companyia amb un 45% de les accions. El president de la companyia, Josep Piqué, assegura que no acceptarà 'cap membre d'Iberia a la comissió', de manera que es garantirà la independència de Vueling al impedirque l'aerolínia catalana es vegi supeditada als interessos empresarials del gegant espanyol. L'impuls de la comissió d'operacions vinculades es produeix després de culminar 'satisfactòriament' la fusió amb Clickair. Piqué ha ressaltat que els ajustaments del procés de fusió han acabat, i ha avançat que l'aerolínia s'instal·larà a la T1 del Prat el 9 de setembre, tres setmanes abans del que estava previst.
josep piqué
Comparteix
   

'No sabem quan tocarem fons', ha expressat Piqué, qui assenyalat caigudes al mercat aeri de la demanda d'entre el 12 i el 13% a Europa, i del 17% a Espanya fins al mes de maig. La nova Vueling neix amb 35 aeronaus, amb gairebé cent rutes establertes, amb una previsió d'entrar en 'números negres' aquest any i amb 800 milions de facturació en el primer any de fusió.

En un moment en què cau la demanda del passatger de negocis i en què augmenta la tendència del desplaçament de consum al sector aeronàutic, el consell d'administració de la nova Vueling aposta per reduir la seva capacitat i per fer-se més fort a l'aeroport del Prat, la seva base des del seu naixement.

Per això, la seva nova estratègia passa per assegurar la seva independència respecte a Iberia, que té el seu propi hub a la terminal T4 de l'aeroport madrileny de Barajas. La comissió d'operacions vinculada que Vueling ha decidit crear no admetrà cap conseller d'Iberia, segons ha manifestat Piqué, qui ja s'ha reunit amb el nou president de l'antiga companyia de bandera espanyola, Antonio Vázquez.

Els seus integrants, que no es coneixeran fins al setembre, seran consellers dominicals i altres minoritaris. 'Cap membre de Iberia a la comissió', ha subratllat Piqué, decidit a salvaguardar la independència de Vueling i a que l'aerolínia catalana no estigui supeditada als plans empresarials de la companyia espanyola.

La Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) ha eximit a Iberia de llançar una opa sobre la totalitat del capital. La funció de la nova comissió d'operacions vinculada serà la de prendre decisions sobre actuacions de Vueling que puguin entrar en conflicte amb Iberia, com els serveis de terra [handling] o el solapament de rutes aèries. 'Fent les coses bé, totes dues companyies sortirem beneficiades', ha dit Piqué. Aquesta comissió no serà la única, ja que també s'hi impulsaran la de retribucions, entre d'altres.

Trasllat a la terminal T1 del Prat el 9 de setembre

Vueling arribarà a la T1 el 9 de setembre, molt després del que els hauria agradat, segons ha declarat Piqué. En un moment 'difícil i complicat' del sector a nivell internacional, en un context 'complex', Piqué s'ha mostrat confiat en què Vueling continuï sent 'la gran companyia aèria del Prat' i acabar l'actual exercici amb 'xifres positives' que no ha pogut precisar.

'Volem competir amb les grans aerolínies', ha dit Piqué. 'El missatge d'alguns és efímer, de no més de dos mesos', ha afegit en referència a la publicitat de la nova Spanair, aerolínia catalana que ja opera a la terminal T1. Sobre la competència la companyia que també aspira a ser la principal del Prat, Piqué ha dit que Spanair té tot el dret a comunicar tots els missatges que cregui convenients, però 'els missatges que només duren dos mesos són molt efímers i estic molt tranquil al respecte'. 'Vueling ja és la primera de Barcelona, tot i que de vegades no ho sembli', ha declarat el directiu.

L'ajustament de la fusió de les dues aerolínies de baix cost, 'ja pactat', s'ha produït 'amb actitud constructiva i no traumàtica', ha apuntat Piqué. 'El mercat ens dirà si calen mesures extraordinàries o no', ha dit sobre la nova capacitat de la companyia. Piqué ha admès 'algun problema' durant els primers dies de la fusió 'que s'han ajustat raonablement bé'. Tot i que les aeronaus encara llueixen els logotips de Clickair i els podrien mantenir fins a finals d'any, 'la companyia és una sola', en paraules de piqué, qui ha reconegut que l'estiu no és un bon moment per pintar els avions.

Piqué ha estat acompanyat a la roda de premsa pel president de la ja inexistent Clickair, Carlos Losada, que no estarà en la nova Vueling, i que ha expressat els seus millors desitjos per a la nova companyia.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.