directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 27 d'abril de 2024 04:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Ferrmed demana un últim esforç en el 'moment clau' per pressionar a favor del corredor mediterrani

Es preveu que la decisió final d'incloure aquesta infraestructura en la xarxa de vies prioritàries de la UE es prengui aquest setembre

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 4 vots )
carregant Carregant

Joan Amorós, secretari general de Ferrmed, creu que ara 'és el moment clau' perquè totes les institucions i agents econòmics i socials pressionin a la Comissió Europea en defensa de l'interès que té la decisió de qualificar 'd'estratègic' l'eix del mediterrani. Segons Amorós, aquest juliol, però 'més probablement' el setembre, la Comissió Europea decidirà els corredors principals de comunicacions viàries i ferroviàries del continent europeu, cosa que suposarà tenir la possibilitat de tenir finançament europeu per la construcció d'aquestes infraestructures paneuropees. Tot i que Ferrmed porta treballant per aquest objectiu durant set anys, Amorós creu ara 'és el moment clau' per pressionar ja que el govern espanyol ja ha avançat que no prioritzarà la infraestructura mediterrània per davant de les opcions pel País Basc o l'Aragó.
corredor mediterrani, mapa

tren mercaderies
Comparteix
   


Etiquetes
El secretari general de Ferrmed ha participat en una conferència convocada per al Cercle d'Infraestructures en unes instal·lacions del Port de Barcelona. Amorós ha explicat que tot i que la Comissió Europea faci pública la decisió aquest juliol o setembre, la proposta encara haurà de passar pel tràmit habitual del Parlament i del Consell de Ministres europeus, cosa que suposa afegir un tràmit d'un any més com a mínim.

Amorós espera que el corredor del mediterrani sigui aprovat com un dels eixos estratègics, però no descarta que en cas de què s'aprovi la infraestructura, aquesta no s'aprovi en la totalitat del trajecte i quedi dissenyada només fins a Cartagena o Almeria. El secretari general ha dit que 'no podem admetre que això quedi coix' i no s'aprovi en tota la seva totalitat, fins Algesires.

En relació amb el govern espanyol, Amorós diu que manté la defensa per igual dels tres corredors a la Península Ibèrica: l'eix Atlàntic, l'eix central i l'eix mediterrani. El secretari general ha dit que la pressió de les institucions i dels agents socials i econòmics s'ha de fer intentant convèncer a la Comissió Europea que entre els tres eixos que defensen les autoritats espanyoles, l'eix del mediterrani és el que està econòmicament més justificat.

La població que es concentra a l'entorn de l'eix mediterrani suma el 50% de la població espanyola, prop del 50% del PIB espanyol, el 55% de la producció industrial, el 50% de la producció agrària, el 60% del tràfic terrestre de mercaderies, el 65% del tràfic portuari (sense tenir en compte el trànsit de les Illes Canàries) i el 60% de les exportacions espanyoles.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
1 de juny de 2011, 14.11 h

Mireu-vos aquest documental, res mes tenim un cami i es la independencia, tota la resta es perdre el temps, la paciencia, la dignitat i els diners.
http://vimeo.com/24457023
||*||


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2 Alexandre Pineda Fortuny
1 de juny de 2011, 10.45 h

El Corredor Ferroviair Mediterrani, és imprescindible i l'únicque serà un gran valor econòmic, formant "hinterlands" o àrees d'influència, creant dinàmiques, sinergies, forjadores de milers de llocs de treball. Un suspens als governs espanyols, igual PP o PSOE, que l'han boicotejat. Són cecs, i només actuen dins la irracionalitat d'un profund nacionlisme espanyol, inspirat en la catalanofòbia. No volen ni enteses econòmiques entre valencians i catalans.


Valora aquest comentari:   votar positiu 6   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
mario fletxa bcn
1 de juny de 2011, 10.18 h

Per sortir de la crisi és molt important que aquest corredor sigui possible, com pot el govern español posar traves, si és imprescindible! Amb aquest estat a qui estem sotmesos no tenim res a fer. Ja fa dies que no dic que amb INDEPENDENCIA tot ens aniria millor, molt millor i si ens equivoquem ho farem per nosaltres, no seran els altres que ens fotran per beneficiar-se ells


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.