Ferrmed demana un últim esforç en el 'moment clau' per pressionar a favor del corredor mediterrani
Es preveu que la decisió final d'incloure aquesta infraestructura en la xarxa de vies prioritàries de la UE es prengui aquest setembre
Joan Amorós, secretari general de Ferrmed, creu que ara 'és el moment clau' perquè totes les institucions i agents econòmics i socials pressionin a la Comissió Europea en defensa de l'interès que té la decisió de qualificar 'd'estratègic' l'eix del mediterrani. Segons Amorós, aquest juliol, però 'més probablement' el setembre, la Comissió Europea decidirà els corredors principals de comunicacions viàries i ferroviàries del continent europeu, cosa que suposarà tenir la possibilitat de tenir finançament europeu per la construcció d'aquestes infraestructures paneuropees. Tot i que Ferrmed porta treballant per aquest objectiu durant set anys, Amorós creu ara 'és el moment clau' per pressionar ja que el govern espanyol ja ha avançat que no prioritzarà la infraestructura mediterrània per davant de les opcions pel País Basc o l'Aragó.
El secretari general de Ferrmed ha participat en una conferència convocada per al Cercle d'Infraestructures en unes instal·lacions del Port de Barcelona. Amorós ha explicat que tot i que la Comissió Europea faci pública la decisió aquest juliol o setembre, la proposta encara haurà de passar pel tràmit habitual del Parlament i del Consell de Ministres europeus, cosa que suposa afegir un tràmit d'un any més com a mínim.Amorós espera que el corredor del mediterrani sigui aprovat com un dels eixos estratègics, però no descarta que en cas de què s'aprovi la infraestructura, aquesta no s'aprovi en la totalitat del trajecte i quedi dissenyada només fins a Cartagena o Almeria. El secretari general ha dit que 'no podem admetre que això quedi coix' i no s'aprovi en tota la seva totalitat, fins Algesires.
En relació amb el govern espanyol, Amorós diu que manté la defensa per igual dels tres corredors a la Península Ibèrica: l'eix Atlàntic, l'eix central i l'eix mediterrani. El secretari general ha dit que la pressió de les institucions i dels agents socials i econòmics s'ha de fer intentant convèncer a la Comissió Europea que entre els tres eixos que defensen les autoritats espanyoles, l'eix del mediterrani és el que està econòmicament més justificat.
La població que es concentra a l'entorn de l'eix mediterrani suma el 50% de la població espanyola, prop del 50% del PIB espanyol, el 55% de la producció industrial, el 50% de la producció agrària, el 60% del tràfic terrestre de mercaderies, el 65% del tràfic portuari (sense tenir en compte el trànsit de les Illes Canàries) i el 60% de les exportacions espanyoles.
Notícies relacionades
- Mas anima el sector privat a invertir en el corredor mediterrani 09.05.2011.
- Mas: 'Amb el corredor mediterrani ens juguem el ser o no ser' 21.04.2011.
- Ferrmed denuncia que més del 50% de les inversions estatals anunciades sobre el Corredor són infraestructures radials 06.04.2011.
- Els eurodiputats que visiten el corredor mediterrani refreden les expectatives 19.03.2011.
- Tremosa culpa l''esquerra catalana' de la paràlisi del corredor mediterrani 19.03.2011.
- Blanco deixa clar que el corredor mediterrani no passarà mai per davant de la via aragonesa 17.03.2011.
- Ferrmed recela d'un 'cafè per a tothom' ferroviari que no prioritzi el Corredor Mediterrani 16.03.2011.
- Germà Bel alerta que Europa pot no entendre que l'Estat espanyol prioritzi dos corredors alhora i l'empenyi a triar-ne un 16.03.2011.