La Cambra de Comerç reclama reformes en la velocitat variable abans que s'apliqui als nous trams
Demanen adaptar-la a les característiques de cada via
La Cambra de Comerç de Barcelona demana que no s'apliqui la velocitat variable als nous trams previstos fins d'aquí almenys un any. De la mateixa manera, demana que la velocitat variable que ja s'aplica a l'Autovia de Castelldefels (C-31) i l'autopista del Garraf (C-32) sigui considerada com una prova pilot. Segons la Cambra, abans d'estendre aquesta mesura als nous trams cal un any per contrastar-la, millorar les infraestructures i millorar també la informació que es dóna als conductors. La Cambra no està en contra de la mesura de la velocitat variable, però creu que calen reformes perquè el sistema s'adapti a les necessitats específiques de cada via.
Per això, demana almenys un any de temps perquè la nova mesura s'apliqui amb garanties als nous trams previstos. Està previst que el sistema s'estengui a l'AP-2/B-23 fins a la Diagonal de Barcelona després d'aquest estiu, i que l'any 2010 s'implanti als accessos nord de la capital catalana.Segons un estudi que la Cambra ha encarregat a la Universitat Politècnica de València, les carreteres, els panells de les carreteres no aporten suficient informació als conductors sobre les causes que obliguen a reduir la velocitat; també indica que no s'han d'establir diferents límits de velocitat per cada carril, ja que això indueix al conductor a optar pel carril més ràpid. En el mateix sentit, l'informe detecta que el sistema només es basa en el tronc de l'autopista i que en cavi no incideix en els accessos o en les sortides.
D'altra banda, l'estudi indica que el sistema s'ha implantat sense fer les reformes necessàries en les infraestructures de les carreteres. En aquest sentit, demana per exemple carrils menys amples, ja que això fa reduir la velocitat en el conductor. La Cambra ja ha donat a conèixer al Servei Català de Trànsit totes aquestes mancances perque puguin solventar-se, però estan esperant resposta.
La C-31 i C-32, prova pilot per millorar el sistema
El vicepresident primer de la Cambra, Josep Maria Ibañez, ha subratllat que no estan en contra de la implantació de la velocitat variable, però creu que és necessari que es tinguin en compte les necessitats de cada via i que s'adaptin les infraestructures. En aquest sentit, vol que la C-31 i la C-32 serveixin com a prova pilot per poder portar a terme totes les millores necessàries en els nous trams.
Notícies relacionades
- Trànsit començarà a sancionar els incompliments de la velocitat variable l'1 de juny 20.05.2009.
- Trànsit assegura que s'ha reduit a la meitat les víctimes en les vies de velocitat variable 10.04.2009.
- Trànsit fa una valoració positiva del primer mes de velocitat variable 16.02.2009.
- Per Saura amb els 80 km/h es 'perd llibertat' a canvi de 'salut i seguretat' 22.01.2009.
- Herrera atribueix 'l'arcanissament' contra ICV a un intent de frenar un altre tripartit 19.01.2009.
- Aquest matí la velocitat variable ja marcava 40 km/h 16.01.2009.
- La velocitat variable esdevé un desastre el primer dia de funcionament 15.01.2009.
- ICV es queda sola defensant la limitació de velocitat a 80 km/h 15.01.2009.
- Saura assegura que el límit de 80 km/h es matindrà 14.01.2009.
- Trànsit invertirà mig milió d'euros en el control de velocitat al túnel de Vielha 19.11.2008.







