directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 29 d'octubre de 2020 02:47 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

El CAC creu que els mitjans públics no haurien de ser altaveus de partits 'clarament xenòfobs'

El Consell valora que la campanya s'ha cobert amb un model de blocs més flexible que el de les eleccions al Parlament

Comentaris 2  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) considera que els mitjans públics no haurien de ser altaveus de les opcions 'clarament xenòfobes', segons indica en l'informe d'anàlisi de la cobertura de la campanya electoral, en referència a Plataforma per Catalunya. El CAC també valora que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) hagi fet el seguiment polític amb un model de blocs més flexible que el de les eleccions al Parlament i conclou que els mitjans han emès una informació suficient sobre les diverses ofertes electorals que van concórrer a les eleccions municipals del 22 de maig sense 'desequilibris notables'.
D'acord amb el mandat constitucional, la Llei de la comunicació audiovisual assenyala com a principi de referència la no-incitació a l'odi per motius de raça, sexe, religió o nacionalitat. En aquest context, el CAC considera que el servei públic té també com a missió específica la promoció activa de la convivència cívica.

Amb aquest preàmbul, el Consell recorda als mitjans públics no han d'oblidar aquest principi tant en període electoral com durant la resta de l'any, i especialment pel que fa a les emissions de participació directa. Així, considera que no haurien de convertir-se en 'altaveus amplificadors de les opcions clarament xenòfobes que posen en perill la convivència i la cohesió social'.

Pel que fa als mitjans de la CCMA en la darrera campanya electoral, el Consell observa que han incorporat uns criteris 'sensiblement més flexibles' que els de la campanya de les eleccions al Parlament, ja que s'ha optat pel principi d'equitat davant del de la proporcionalitat pura i s'ha calculat cada tres dies.

El resultat, segons l'informe, és que TV3 ha aplicat una forquilla d'1 a 2,4, la qual cosa implica seguir un criteri d'igualtat esglaonada, que es diferencia del de la proporcionalitat pura. L'ordre, en canvi, ha seguit sistemàticament la prelació determinada pel pes dels partits.

TVE a Catalunya ha seguit una proporcionalitat pura (amb una forquilla d'1 a 3,6), però no en el dia a dia, sinó en el còmput final de campanya i no sempre ha seguit l'ordre estricte del pes dels partits. Barcelona Televisió ha seguit una forquilla d'1 a 2,3.

L'anàlisi de continguts de les informacions de la campanya electoral mostra que el descriptor temàtic amb una freqüència més alta en tots els informatius és dinàmica política (20,5%), definit com les al·lusions genèriques o les actituds d'altres candidats o partits. Però el CAC destaca en positiu que aquest tipus de contingut experimenta un retrocés respecte a eleccions anteriors (en les darreres eleccions al Parlament, per exemple, va ser d'un 27,2%).

En la mateixa línia, destaca que TV3, Barcelona TV i Catalunya Ràdio han inclòs reportatges sobre propostes programàtiques, com ara la seguretat, l'atur, el finançament, la immigració, l'educació o l'urbanisme. En concret, aquests reportatges han suposat el 3,4% de la informació electoral a TV3 i el 3% a Barcelona Televisió.

L'informe també posa de relleu la presència elevada de les notícies relatives a les concentracions en diferents ciutats espanyoles sota el lema 'per una democràcia real' a favor d'un canvi en els sistemes polític i econòmic, que en totes les televisions analitzades, excepte a Canal Català Vallès, han ocupat el primer lloc en l'atenció informativa electoral.

Les referències a la protesta dels professionals contra els criteris de cobertura de la campanya electoral han estat presents de forma notable en algunes televisions i ràdios públiques, segons detecta el CAC. Més concretament, a TV3 (9 minuts i 12 segons), TVE a Catalunya (2 minuts i 51 segons), Barcelona TV (42 segons) i Catalunya Ràdio. També ha disminuït el temps dedicat a aquesta protesta.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#2
2 de juny de 2011, 11.29 h

Aquella cadena de la qual abans déiem que era "la nostra", és la que més imparcial és de tots els medis. Tampoc se'ls veu el llautó. abans, abans de les eleccions autonòmiques vull dir, hi havia dies sencers que ni s'hi comentava res de política, com no fos madrit i la resta del món. Vaja que semblava que Catalunya era un paradís perquè hi havia un silenci sepulcral.. Des de que els convergnts són al govern, només fem que menjar convergència a diari. Fot realment fàstic. !!!. He d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
Carles fletxa Barcelona
2 de juny de 2011, 07.26 h

Si tenim la Plataforma que tenim, en bona part, és gràcies a la ingent i impagable publicitat que li han fet tots els mitjans de comunicació inclosos els públics, fent-los un tracte de favor molt per sobre del que li correspondria per la seva força real (menys regidors que la CUP).
Alguns mitjans fins i tot tenen la barra de dir que ells ho fan per criticar-los, quan és exactament el que volen els xenòfobs.
Ho fan per fidelitat ideològica amb els xenòfobs? O fan perquè esl passen din... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.