El Parlament retrà homenatge a Macià el proper Onze de setembre
Aquest acte substituirà la recepció que oferia a la societat civil i suposarà un estalvi de 35.000 euros
La crisi econòmica provocarà canvis als actes institucionals de la Diada Nacional de Catalunya d'aquest 2009. El Parlament ha decidit no fer aquest any la recepció oficial que, des de feia dos anys, havia ofert als jardins del Parc de la Ciutadella a la societat civil. L'objectiu és reduir despesa. El president del Parlament, Ernest Benach, ha explicat aquest dimarts que aquesta decisió suposarà un estalvi d'uns 35.000 euros, ja que l'any passat l'acte va costar uns 49.000 euros, i aquest any serà d'uns 14.000 en l'acte que es farà en el seu lloc. Aquest serà un homenatge al president Francesc Macià en el 150è aniversari del seu naixement.
Des de fa dos anys, el Parlament celebrava una recepció oficial als jardins del Parlament el dia 10 de setembre al vespre, amb motiu de la Diada Nacional de Catalunya. L'any passat es van compatibilitzar més de 2.500 convidats. La crisi econòmica, però, ha portat el Parlament a decidir no fer aquesta recepció aquest setembre, amb l'objectiu de reduir la despesa. 'La crisi marca', ha assegurat Benach, que calcula un estalvi del Parlament d'uns 35.000 euros en relació als actes de la Diada. Bona part de la reducció de despesa serà en concepte de càtering.Benach ha explicat que 'fa temps' que es va plantejar aquest canvi i que 'fa mesos' que ho va parlar amb el president de la Generalitat, José Montilla. Parlament i Govern mantindran l'acte conjunt al Parc de la Ciutadella que es fa des de fa uns any el mateix 11 de setembre. 'Un cop superada la crisi, vindran altres èpoques on podrem fer altres replantejaments', ha dit Benach.
La cambra ha anul·lat la recepció, però farà un altre acte el 10 de setembre. Es tracta d'un acte d'homenatge a qui va ser president de la Generalitat Francesc Macià, per commemorar el 150è aniversari del seu naixement. L'acte inclou l'edició dels discursos parlamentaris de Macià i imatges inèdites de qui va ser president durant la segona república.
En l'acte hi participaran els expresidents de la Generalitat Jordi Pujol i Pasqual Maragall, així com el president José Montilla i el president del Parlament, Ernest Benach. Es tracta, ha remarcat el president de la cambra, d'un acte que també serà obert a la societat civil, tot i que hi haurà una 'capacitat menor'.







