UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.111' ) WHERE id_article = 15865 Treball considera normals les dades de l'atur, mentre que patronals i sindicats les veuen amb preocupació ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 20:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

Treball considera normals les dades de l'atur, mentre que patronals i sindicats les veuen amb preocupació

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El departament de Treball de la Generalitat valora com a 'normals' les dades d'afiliació a la Seguretat Social del juliol fetes públiques ahir, que mostren una pujada de l'atur a Catalunya, perquè l'augment és inferior als juliols dels anys anteriors. Contràriament, patronals i sindicats veuen aquestes dades amb preocupació i lamenten que Catalunya sigui una dels pocs territoris de l'estat on els afiliats han disminuït.
cambrer, restaurant, taula, clients, atur, feina
Comparteix
   

El director del Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) del departament de Treball, Joan Josep Berbel, va remarcar ahir en declaracions als periodistes que, 'des del 2003 no s'havia produit un increment tan baix pel que fa al percentatge de persones en atur com ara'. Bàsicament, digué, 'és un mes -el juliol- en què acostuma a créixer el nombre de persones aturades, per tant podem considerar les dades dins de la normalitat, tot i que s'ha trencat la tendència de reducció de l'atur dels darrers mesos'.

Berbel va explicar que els serveis lligats a la temporada d'estiu tenen 'uns resultats millor' perquè s'incrementa la contractació, mentre que l'atur es concentra bàsicament en serveis educatius, persones que busquen la seva primera feina i persones amb contracte fix discontinu. També la industria tèxtil i metal·lúrgica continua perdent treballadors, 'però són molt més comptats', ha afegit.

Més negativa és la visió de la patronal Pimec, que, en un comunicat, alertà que Catalunya té 173.947 aturats més que fa un any i això deixa el país 'en una situació de gravetat que en els propers mesos pot empitjorar'.

Tot i que l'increment d'aturats respecte al mes anterior és enguany inferior al registrat els darrers anys, Pimec recorda que Catalunya se situa 'en el mes de juliol amb més desocupats registrats en la sèrie econòmica'. La patronal reitera la necessitat de que el crèdit arribi a les empreses, ja que és una condició 'imprescindible' per posar fre al tancament d'empreses.

La patronal Fepime, per la seva part, lamenta que Catalunya sigui un dels pocs territoris de l'estat on l'atur ha augmentat durant el mes de juliol i alerta que ela contractació global ha caigut un 18%, enfront de la mitjana estatal del 13,74%.

Així mateix, Foment del Treball assenyala en un comunicat que les estadístiques del ministeri de Treball espanyol revelen dades 'relativament positives, però també negatives, especialment per a Catalunya. La patronal remarca que l'increment interanual de la desocupació es manté prop del 50% i que la recuperació s'ha fet bàsicament de contractació temporal.

Quant als sindicats, CCOO veu amb 'preocupació' l'augment de l'atur a Catalunya, que l'atribueix a la baixada del turisme i a la rescissió de contractes a l'estiu. El sindicat subratlla que les persones immigrades constitueixin el 20,4% dels aturats i que Barcelona és la demarcació amb un augment més pronunciat, del 2%, essent també la província estatal amb ha patit un increment més important del nombre de desocupats.

UGT, per l'altra banda, lamenta que les expectatives de moltes persones de trobar feina a l'estiu no han tingut resposta en el mercat de treball i posa de relleu que tots els sectors han patit reduccions del nombre de treballadors, essent el de serveis el que en termes absoluts més incrementa el número d'aturats (4.798). UGT denuncia, així mateix, que el Plan E del govern espanyol per impulsar l'obra pública 'no aconsegueix rebaixar l'atur en la construcció'.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
5 de setembre de 2009, 16.08 h

Como en los empleados y a la consellera de trabajo no les afecta, continuan chupando de la teta y el que tenga problemas que se los solucione, por su cuenta.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Marc fletxa Hospitalet
6 d'agost de 2009, 11.20 h

Es normalissim! A l'octubre fliparem, ja cal que ens agafem ben fort.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
5 d'agost de 2009, 09.41 h

Cert, mentres tinguem tripartit, les dades de l'atur serán normals. El tripartit només serveix per crear llocs de trebal...al tripartit (55.000 nous funcionaris en un any!)


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.