UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.114' ) WHERE id_article = 15948 El nombre d'empreses al Principat es va reduir l'1% durant el 2008 ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:29 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Economia doble fletxa

El nombre d'empreses al Principat es va reduir l'1% durant el 2008

És on se'n mantenen més de 'vives'

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El nombre d'empreses actives al Principat a finals del 2008 va sumar 619.624 societats cosa que va suposar una reducció de l'1% en relació amb el nombre de les empreses registrades el 2007, segons ha publicat l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Aquestes dades signifiquen que Catalunya és l'autonomia de l'Estat amb el nombre més elevat d'empreses vives, el 18,5% del total, per davant de la comunitat de Madrid i Andalusia on estan concentrades el 15,3% i el 15,2% de les societats, respectivament. En el conjunt de l'Estat, el nombre d'empreses va arribar a 3,335 milions de societats, amb una caiguda de l'1,9% en relació amb el 2007, cosa que suposa una contracció superior a la registrada a Catalunya.
obrir negoci empresa empresari
Comparteix
   

El sector d'activitat més castigat per la recessió va ser el de la construcció on el nombe d'empreses vives va disminuir en el conjunt de l'Estat l'11,82% en relació amb les dades del 2007. A la indústria el nombre d'empreses va caure el 0,8% i en el comerç l'1,5%, sempre en dades referides a l'estat espanyol.

Per sectors d'activitat econòmica, les empreses vives catalanes ocupen majoritàriament el sector serveis, amb el 56,49% del total i el comerç amb el 22,73%. La construcció va ocupar el 13,12% de les empreses vives el 2008 i la indústria el 7,63%.

En l'estudi de l'INE sobre 'L'estructura i demografia empresarial. Directori Central d'Empreses (DIRCE)' es destaca que 52,7% de les empreses vives el 2008, 1,7 milions de societats, no tenien cap treballador en nòmina i el 27,4% tenien 1 o 2 treballadors assalariats.

Aquestes xifres indiquen que a l'estat espanyol 8 de cada 10 empreses tenen menys de 2 treballadors en nòmina i només el 5,3% del total de les societats tenen contractats més de 20 treballadors, cosa que defineix un teixit empresarial de 'reduïda dimensió', segons conclou l'INE.




COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.