
Ferran Adrià renunciarà als negocis paral·lels i es dedicarà plenament a la cuina
El xef català vol anar desfent-se dels altres compromisos per centrar-se a la creació culinària a partir del 2008
Ferran Adrià, el xef d'elBulli, ha anunciat que progressivament anirà abandonant els seus negocis i col·laboracions amb empreses per centrar-se en el desenvolupament de la seva faceta més culinària. Així preveu desprendre's de la resta de distraccions fins a dedicar-se exclusivament a la cuina a partir del 2008.
Ferran Adrià, el convidat estrella de la Fira d'Art de Kassel Dokumenta 12, ha anunciat que anirà desprenent-se mica en mica dels diversos negocis i compromisos paral·lels que fins ara l'ocupen per centrar-se exclusivament a desenvolupar les seves arts culinàries a elBulli.Adrià col·labora amb multitud d'empreses i negocis propis. Actualment compta amb una editorial de llibres elBullibooks, negocis en el parament de la llar, productes alimentaris, aparells de cuina o una empresa de càtering. També assessora la cadena hotelera NH i patrocina i anuncia productes d'alimentació i vinícoles.
La seva intenció és anar renunciant a aquestes activitats per centrar-se allà on excel·leix: en el desenvolupament del seu univers culinari. De fet la seva presència a Kassel ha servit per fer-li veure la importància de la seva feina com a experiència artística, i d'aquí aquest interès per centrar-s'hi exclusivament a partir del 2008.