UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.39' ) WHERE id_article = 16039 Zapatero es fa enrere i modificarà les ajudes de 420 euros als desocupats ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 14:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Zapatero es fa enrere i modificarà les ajudes de 420 euros als desocupats

Després de les crítiques rebudes de partits i sindicats

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El president del Govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, ha acceptat rectificar les condicions de les ajudes de 420 euros als aturats que han perdut les prestacions, després de les queixes de sindicats i partits polítics, que consideren el repartiment de les ajudes 'parcial i discriminatori'. El govern espanyol pensa reunir-se amb els sindicats i si 'cal modificar-ho, ho modificarem'. Tot i així, el president espanyol ha dit que 'seria injust i desenfocat que una mesura de gran calat social sigues avaluada únicament pel període d'entrada en vigor'. Zapatero ha justificat que es fes coincidir l'inici de la prestació amb l'aprovació del decret perquè era un moment 'raonable' i remuntar-se cap enrere 'indefinidament' suposava un problema ja què caldria preguntar-se 'perquè abans i no després'.
zapatero congrés
Comparteix
   

El president del govern espanyol ha anunciat una reunió amb els sindicats per pactar una eventual reforma de l'ajut de 420 euros als desocupats que han perdut les prestacions. També el govern espanyol en mantindrà una amb les comunitats autònomes, el 26 d'agost, per posar en comú el desenvolupament de la mesura.

Zapatero creu el govern ha d'explicar que la mesura suposa 'un important volum de despesa pública' que els ciutadans segur que entenen perquè 'davant les famílies que no tenen prestació ni feina el govern, amb els recursos de la societat, faci un esforç per donar-hi suport'.

Pel que fa a les dates, el govern espanyol va entendre que el moment 'raonable' era iniciar l'aplicació en el mes que s'aprovava. 'Anar cap enrere indefinidament' comporta el problema de decidir una data per l'inici retractoactiu, que pot generar preguntes com 'perquè avui i no demà'.

'Estem disposats a seguir dialogant amb els sindicats fer el més eficaç la mesura i que la prestació inclogui al número de persones que ho pot necessitar', ha dit Zapatero responen a les crítiques de molts partit polítics i sindicats. 'Tothom entén que és una mesura nova i que encara no podem determinar el número de beneficiaris, hem de tenir prudència per fer una avaluació definitiva', ha assegurat el president espanyol.





Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
20 d'agost de 2009, 23.53 h

ZP no acierta ni una cada palabra que suelta la tiene que rectificar, como es posible que un elemento así sea el Presidente.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.