L'#acampadabcn acampa finalment al passeig Picasso
Uns 2.000 manifestants s'han concentrat aquesta nit a les portes del Parc de la Ciutadella
Els 'indignats' que volen acampar aquest dimarts a la nit al Parc de la Ciutadella han acceptat l'oferta de la conselleria d'Interior de fer-ho al Passeig Picasso, situat al lateral extern del recinte del Parc de la Ciutadella i davant de l'entrada principal. Fonts d'Interior han explicat que en la reunió que aquest dimarts a la tarda han mantingut amb els 'indignats' se'ls ha comunicat que es respecta el seu dret a manifestar-se davant del Parlament coincidint amb el debat dels Pressupostos de la Generalitat però que no poden acampar dins del Parc de la Ciutadella i que no poden impedir que els diputats accedeixin al recinte.
Els 'indignats' que pretenien acampar al Parlament aquest dimarts a la nit coincidint dimecres amb l'inici del debat dels Pressupostos a la cambra han acceptat l'oferta d'Interior d'acampar al Passeig Picasso, davant de l'entrada principal del Parc de la Ciutadella. Fonts del departament d'Interior han explicat a l'ACN que no s'ha arribat a cap altre acord tot i que remarquen que les vies de diàleg segueixen obertes malgrat les dificultats -diuen- de conversar amb els 'indignats', que no tenen cap portaveu establert.La intenció era acampar a davant del Parlament, però la Conselleria d'Interior i l'Ajuntament de Barcelona han tancat aquest dimarts a la tarda l'accés principal del Parc de la Ciutadella per evitar que els 'indignats' acampin a la zona. Així, els Mossos d'Esquadra han muntat un dispositiu amb furgonetes dels antiavalots que han acordonat la zona i també s'han col·locat tanques protectores a davant del Parlament. Per la seva banda, els agents de la Guàrdia Urbana ha demanat a les persones que es troben al recinte que l'abandonin.
Manifestants provinents de tota la ciutat
Aquest dimarts a la tarda uns 2.000 'indignats' s'han concentrat a les portes del Parc de la Ciutadella per unir-se a la protesta del #parlamentcamp, una iniciativa dels 'indignats' de la plaça de Catalunya de Barcelona d'acampar al Parlament coincidint amb el debat dels Pressupostos. Diverses columnes de manifestants provinents de tots els punts de la ciutat i de l'àrea metropolitana de Barcelona han confluït al Parc de la Ciutadella.
Protesta pacífica
Els 'indignats' recalquen que es tracta d'una protesta pacífica i que no són "un problema d'ordre públic", sinó que plantegen "qüestions polítiques i socials". En aquest sentit, insisteixen que no volen ser expulsats i fan una crida a la calma. "L'objectiu és quedar-nos avui per ser-hi demà, no que ens treguin", puntualitzen. Així mateix, demanen als manifestants que no saltin les reixes que impedeixen l'accés al Parc de la Cituadella perquè la protesta vol ser "pacífica" i "tranquil·la". "Recordeu que tant l'acció d'avui com la de demà és pacífica.Volem que ens escoltin, no que ens detinguin! Força sense violència!", diu el compte oficial de l'acampada de Barcelona a Twitter.
Els diputats demanen poder entrar al Parlament
De la seva banda, tots els grups parlamentaris han manifestat el seu respecte per la protesta però han coincidit a reivindicar que es deixin entrar els diputats al Parlament. Així, demanen poder desenvolupar el Ple amb normalitat i es faci el debat de totalitat del pressupostos. Tots han destacat amb major o menor èmfasi la legitimitat de la protesta però també han fet una crida al civisme i a deixar que "les institucions democràtiques" puguin funcionar amb normalitat.