La nova línia 9 ja té excavats el 50% dels túnels previstos
Tindrà el recorregut més llarg d'Europa
El túnel de la línia 9 del metro de Barcelona (L9) està excavat en més del 50% del trajecte previst. El vicepresident del Govern, Josep-Lluís Carod-Rovira, i el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, han visitat les obres d'aquesta infraestructura, que entrarà en funcionament aquesta tardor en el tram que correspon a Santa Coloma de Gramenet. Segons el calendari de les obres, el tram que correspon a les estacions de Badalona estarà llest pel seu funcionament per Setmana Santa, aproximadament, mentre que la connexió amb la Sagrera i Meridiana podria estar llesta cap a l'estiu de 2010.
Actualment estan treballant totes les tuneladores a excepció de la de la Zona Franca, que està en fase de reparació dels elements tallants en un procediment 'una mica complex', segons el conseller Nadal, perquè hi ha un col·lector a prop que no deixa treballar des de la superfície, ha dit.Carod-Rovira ha destacat que la L9 és el projecte d'obra pública 'més important dels que hi ha en construcció al país', i ha recordat que quan estigui acabat serà la línia de metro més llarga d'Europa, amb 52 estacions noves i una previsió de més de 100 milions d'usuaris pel 2014. El vicepresident ha dit que si es compleix el calendari de les obres, a l'estiu vinent al voltant de 13 estacions noves ja estaran en funcionament. Carod-Rovira ha assenyalat que es continua treballant amb l'objectiu que a l'inici de 2012 ja es pugui arribar a l'aeroport del Prat en metro.
El vicepresident ha manifestat que aquestes infraestructures 'demostren el gran canvi històric que s'ha produït en els últims anys a Catalunya' en el capítol de les inversions públiques en infraestructures. En aquest sentit, ha assegurat que la L9 no només satisfarà les necessitats de mobilitat dels ciutadans de Santa Coloma, Badalona i Barcelona, sinó que també situarà Catalunya al capdavant de les noves tecnologies en conducció automàtica de ferrocarrils, com a Singapur o Paris, ja que està previst que en aquesta línia de metro pugui funcionar amb control remot.
Notícies relacionades
- El metro obrirà tota la nit aquest cap de setmana per les festes de Gràcia 12.08.2009.
- Nadal reconeix que a Barcelona el cotxe és més ràpid que el transport públic 04.07.2009.
- L'estació de metro de Mercat Nou ja torna a funcionar 01.07.2009.
- Avui, Metro fins les dues i comerciants atrinxerats 27.05.2009.
- S'amplien a tres els punts de celebració en cas de victòria del Barça a la Champions 22.05.2009.
- L'Estat finançarà dos terços de la Sagrera 22.05.2009.







