Camacho qualifica de 'desafiament a l'Estat de dret' que Maragall vulgui desplegar l'Estatut al marge de la sentència
El conseller creu que la única veu legítima és la dels ciutadans de Catalunya
La presidenta del PPC, Alícia Sánchez-Camacho, ha considerat un 'desafiament a l'Estat de dret' les declaracions de diversos representants de Govern que els darrers dies estan apostant per desobeir una eventual sentència del Tribunal Constitucional espanyol (TC) que retalli l'Estatut. És el cas del conseller d'Educació, Ernest Maragall, que aquest dimarts ha apostat en un article al diari El País per desplegar l'Estatut independentment del que digui la resolució. Camacho ho ha qualificat de 'preocupant' i ha recordat que 'la principal obligació d'un governant és fer complir les lleis'.
En la línia de Maragall, el secretari de Política Lingüística, Bernat Joan, va desafiar aquest diumenge una eventual sentència del TC espanyol que anul·lés els preceptes de l'Estatut sobre la obligatorietat de conèixer la llengua catalana. 'Jo no faré cap canvi en la política lingüística digui el que digui el TC', va assegurar. Caldrà 'ignorar-la' i el sistema educatiu i la immersió lingüística 'seguiran com estan', va sentenciar.Camacho ha qualificat aquests posicionaments de 'preocupants' i ha considerat que desafiar l'Estat de dret 'és l'últim que podria fer un servidor públic'. La líder del PPC també ha subratllat la 'debilitat' del president del Govern, José Montilla, en considerar que 'tothom li dóna consells i li diu el que ha de fer' al voltant d'aquesta qüestió.
La presidenta del PP de Catalunya ha reclamat 'una mica més de responsabilitat institucional' al Govern i ha tornat a plantejar la necessitat de convocar una cimera, liderada per Montilla, de tots els partits polítics catalans, un cop es conegui la sentència, i no abans, com planteja Esquerra Republicana.







