El concurs musical Sona9 encara el tram final
És la principal plataforma per impulsar els nous grups catalans
Aquest dimarts s'han fet públics els noms dels nou grups que accedeixen a les semifinals del Sona9, el concurs de maquetes responsable del llançament de grups com Manel o Macedònia. En aquesta fase del concurs els escollits oferiran la seva música en diferents concerts repartits entre les festes de la Mercè, el Mercat de Música viva de Vic i el Festival Acústica de Figueres. El primer premi del concurs ofereix la possibilitat de publicar un disc, un videoclip i obtenir un campanya promocional als mitjans vinculats al concurs. El certamen, que arriba enguany a la seva 9a edició, ha comptat amb la participació de 155 grups i es consolida com a plataforma per al llançament de grups musicals a Catalunya.
Des que fa nou anys es va crear el concurs de maquetes Sona9, el seu èxit i arrelament en el panorama musical de Catalunya ha anat en augment. Enguany es celebra la seva novena edició i han estat molts els grups que han volgut aprofitar les possibilitats discogràfiques que ofereix el certamen.Dels 18 grups seleccionats pel jurat han estat nou els que han pogut passar a la següent eliminatòria i accedir als diferents concerts que composen les semifinals. Es tracta de recitals al festival Acústica de Figueres, 29 d'agost, al Mercat de Música Viva de Vic, 17 de Setembre, i a les festes de la Mercè, 26 de setembre, on es sotmetran al judici de públic i jurat.
Els grups escollits son; Hewel, una formació de perfil pop/indie que porta des del 2006 en funcionament i ha publicat un primer E.P. 'Hewel' que ha tingut una bona acollida, 'Samitier', grup de pop liderat per Adrià González i fundat al 2008, 'Mine!', fans declarats de Frank Sinatra i Jaume Sisa a parts iguals defineixen el seu estil com popero i eclèctic, 'Fred i Son' que porta el nom d'una funda nòrdica i té un so proper al jangle pop i una vocació essencialment romàntica, i 'Paula Sendim', cantautora catalana que ha passat per diferents estils musicals.
Completen la llista els grups, 'Estúpida Erikah', formació de Folk Rock creada al 2008, 'Minimal', que s'autodefineixen com a grup de pop atmosfèric, 'La Sentina' i 'L'abdominable gallina nauseabunda' que és el nom amb que es presenta Pep Rius i els seu directe de rock intens. D'aquests nou només hi haurà un guanyador que sortirà de la final que es celebrarà el 10 de Novembre a la Sala Bikini.
Un premi suculent
L'objectiu del Sona9 és servir com a plataforma per grups nacionals que no poden accedir al gran muntatge de màrqueting de la industria musical. Es tracta doncs de donar sortida a les bandes que han passat la selecció duta a terme per un jurat de músics, periodistes musicals, promotors i gent vinculada al món musical i que podran engegar la seva carrera musical seguint l'exemple de formacions com Manel o Macedònia.
La motivació són els quatre premis que ofereix el certamen, el primer dóna la possibilitat de gravar un disc, un videoclip i engegar una campanya promocional. El segon ofereix la possibilitat d'enregistrar un CD amb quatre temes i fer una campanya publicitària, i el tercer consisteix en una remuneració de 2000 euros a gastar en material musical. Tanmateix existeix també un premi del públic que mitjançant votacions atorga 1000 euros al grup guanyador.
El concurs l'organitzen TV3, Catalunya Ràdio, el grup Enderrock i Ritmes.cat, amb la col·laboració de l'ICCS i el Consell de Joventut.
Notícies relacionades
- Comença el Culturaviva 2007 15.06.2007.
- Un espectacle commemora els cinquanta anys de la Nova Cançó 24.08.2009.
- El Mercat de Música Viva de Vic es presenta enguany com un esdeveniment 'anticrisi' 24.06.2009.
- Neix un portal dedicat a les danses tradicionals catalanes 23.08.2009.
- La sardana viu un bon moment musical mentre els balladors envelleixen 07.08.2009.
- Ovidi Montllor, protagonista de la vuitena edició del Figa Rock 01.08.2009.
- L'Acampada Jove tanca portes després de rebre més de 27.000 visitants 19.07.2009.







