UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.249' ) WHERE id_article = 16264 Miquel Iceta: 'Les entitats d'aquest país poden preguntar el que vulguin' ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 04:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Arenys de Munt doble fletxa

Miquel Iceta: 'Les entitats d'aquest país poden preguntar el que vulguin'

Creu que s'ha donat 'un espectacle grotesc' proposant manifestacions preventives

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El viceprimer secretari i portaveu del PSC, Miquel Iceta, ha afirmat que 'les entitats d'aquest país poden preguntar el que vulguin', en referència al recurs que l'Advocacia de l'Estat ha presentat en contra de la conusulta per la independència que està prevista per al 13 de setembre a Arenys de Munt. Iceta, creu que en aquest cas l'únic que està en dubte és si és legítim que l'Ajuntament cedeixi el local, ja que com ja s'ha advertit en diverses ocasions, la consulta no està organitzada per l'Ajuntament sinó per una entitat. Pel que fa a la sentència del Tribunal Constitucional espanyol (TC) sobre l'Estatut, Iceta creu que s'ha donat 'un espectacle grotesc' convocant manifestacions preventives.
miquel iceta eleccions europees psc socialistes
Comparteix
   

Miquel Iceta segueix la consigna de no opinar fins que la sentència es produeixi, tal i com es va encarregar de repetir el president de la Generalitat, José Montilla, en la compareixença posterior al Consell de Govern de dimarts. Tot i això, sí que ha opinat sobre les declaracions i contradeclaracions d'aquest estiu al voltant de la conveniència o no de fer una manifestació prèvia o posterior a la sentència del Constitucional espanyol sobre l'Estatut.

'Restrenyiment col·lectiu'


En aquest sentit Iceta creu que a Catalunya 'hem fet el ridícul per voler avançar-nos als esdeveniments' ja que hi ha tendència a viure situacions com aquestes d'una manera tràgica presuposant que la sentència serà negativa, una actitud que ha qualificat de 'restrenyiment col·lectiu'. A més, considera que 'no s'acabarà el món' si hi ha una sentència negativa i que llavors serà el torn dels polítics per trobar les vies de solució.

PSC-PSOE: 'Fins que no s'espatllen les coses, és millor no arreglar-les'


Quant a la proposta del conseller d'Educació, Ernest Maragall, de canviar les relacions entre el PSC i el PSOE, Iceta ha explicat que 'és un debat que en aquests moments no està plantejat' i que fins ara el balanç de la relació és 'molt positiu' i ell és partidari de 'no arreglar les coses fins que no s'espatllen'. A més, ha explicat que això hauria de plantejar-ho l'executiva del partit abans de les eleccions ja que, en tot cas, el grups al Congrés espanyol només es poden constituir al principi de la legislatura.




Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.