
'Història de Catalunya amb cançons 2.0' explica les 'Trifulkes de la Katalana Tribu'
Hi han participat artistes com Sanpedro, Titot o La Carrau
'Història de Catalunya amb cançons 2.0' és un disc inspirat en l’edició del mític 'Història de Catalunya amb Cançons' editat per Edigsa l’any 1971 amb textos d’en Jaume Piques i musica de l’Antoni Ros-Marbà i amb interpretacions de la Guillermina Motta,Toni Cruz. Josep Maria Mainat). Però pensat i adaptat a la llibertat d’expressió, la sonoritat i els intèrprets del Segle XXI i per això s’ha batejat com a 2.0. Toni Xuclà, autor de les músiques i productor musical, en destaca la gran qualitat i bona predisposició dels artistes que hi han participat. Al disc, que serà a les botigues a partir del 7 de setembre, s'hi poden escoltar temes de Sanpedro, Titot o La Carrau, entre d'altres, i es poden sentir diferents parles dels Països Catalans.
Joan Vilamala, autor dels textos, destaca que les diferents formes poètiques que es poden apreciar a cada cançó per tal de facilitar que el disc pugui esdevenir una eina didàctica per a les escoles i instituts. Quant a contingut històric, a diferència del que molta gent pugui pensar, com molt bé ha dit Víctor Alexandre el disc recull 1000 anys d'història del nostre país amb l'aparició de personatges com Guifré el Pelós, Berenguer IV, Jaume I, Ausàs Marc, Pau Claris, Jacint Verdaguer, Francesc Macià, Lluís Companys, Josep Tarradelles,... i fets que van des de la formació de la senyera passant per compromís de Casp, l'Onze de Setembre, les Bases de Manresa fins a arribar al franquisme, el retorn de Tarradellas i l'Estatut d'Autonomia de Sau.El disc 'Història de Catalunya amb cançons 2.0' s'edita a la vegada que el llibre de l'obra de teatre amb textos de Víctor Alexandre (edicions Salvatella) i la posta en escena va a càrrec de Zitzània Teatre. Aquesta obra està pensada per omplir el buit que es troba actualment a moltes escoles catalanes on encara no s'hi ensenya la història de Catalunya.
En definitiva, ens trobem davant d'una obra cultural, didàctica i innovadora pensada per a divertir, fer reflexionar i aprendre sobre el que hem estat, el que som i el que esdevindrem en un futur.