Hereu premia Escarp nomenant-la portaveu del PSC i Carnes es queda fora de la cúpula del grup
Els socialistes tindran en l'encara alcalde la seva màxima figura i Guillem Espriu serà el portaveu adjunt
El pas a l'oposició dels socialistes a l'Ajuntament de Barcelona ha obligat al PSC a reestructurar-se i crear un grup que pugui encarar aquest nou paper al consistori. És per això, que l'encara alcalde en funcions, Jordi Hereu, ha reordenat les files socialistes a partir dels onze regidors que va aconseguir el PSC en les eleccions municipals. Així, una de les seves col·laboradores més estretes en el govern, Assumpta Escarp, serà la portaveu del grup, assumint així un clar protagonisme i el paper de número dos del PSC. L'altre gran home de confiança d'Hereu, Jordi William Carnes, en canvi, es queda ara fora de la cúpula del grup a l'oposició. Carnes podria abandonar el grup en els propers mesos o a meitat de mandat.
Lluny de tenir pes dins el nou organigrama socialista, Carnes deixarà qualsevol mena de protagonisme i no serà una de les cares del PSC amb Hereu a l'oposició. S'espera que, com a màxim, acabi presidint la comissió d'Economia i Hisenda de l'Ajuntament, donat que els acords entre els grups contemplen que aquest sigui un càrrec pels socialistes.Aquesta situació alimenta la hipòtesi de que Carnes pretén abandonar el grup del PSC en uns mesos o a meitat del mandat. El fet de no tenir cap responsabilitat destacada ja des del primer dia facilitaria al socialista aquesta marxa de la primera fila de la política municipal barcelonina.
D'altra banda, Jordi Hereu ha premiat també la fidelitat del fins ara regidor de Gràcia, Guillem Espriu. Ell serà qui assumeixi a la nova etapa les feines de portaveu adjunt dels socialistes a l'Ajuntament de Barcelona.







