directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 26 d'octubre de 2020 02:38 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Blanco admet que l'Estat espanyol no pot mantenir el dispendi de l'alta velocitat sense l'ajuda d'Europa

Explica que cada quilòmetre de TGV suposa 100.000 euros anuals i insinua que caldrà apujar impostos

Comentaris 13  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El ministre espanyol de Foment, José Blanco, ha reconegut aquest dimecres que l'Estat espanyol no pot assumir el manteniment de la xarxa d'autovies i alta velocitat que ha desplegat sense preocupar-se de la viabilitat de les línies. Blanco ha advertit que 'no és possible mantenir i completar la xarxa d'infraestructures sense tocar els impostos' i que cal 'plantejar' si amb els recursos actuals i amb menys aportacions de la UE 'es poden mantenir les carreteres, els trens i l'estat del benestar'. Davant d'aquestes afirmacions, la vicepresidenta primera del govern espanyol, Elena Salgado, s'ha vist obligada a sortir al pas i descartar que l'executiu de Zapatero es plantegi 'a curt termini' un augment d'impostos. Després de tancar la línia Toledo-Albacete que transportava només 9 passatgers Blanco ha explicat que cada quilòmetre d'alta velocitat costa 100.000 euros anuals.

Comparteix
   


Etiquetes
Les manifestacions de Blanco situen de nou a l'epicentre del debat grans infraestructures creades en aquests dos mandats de Zapatero com l'extensió de la xarxa del TAV. Un primer episodi en aquest direcció ja va ser la cancel·lació del TAV Toledo-Albacete per manca de demanda. El Ministeri de Foment ja va fer una important purga de projectes amb l'objectiu de reduir el dèficit de l'Estat al 6% al 2011 però José Blanco ha anat més enllà per aclarir en un acte organitzat pel Correo de Andalucía que 'no es pot mantenir i completar la xarxa d'infraestructures sense tocar els impostos'.

Blanco va admetre que aquest no és un missatge que es pugui llançar de forma alegre a mesos vista d'unes eleccions generals però va recordar que la UE destinarà menys recursos a l'Estat d'ara en endavant i que cal 'plantejar' si amb els ingressos de què disposa el país pot mantenir les carreteres, els trens i l'estat del benestar. Segons el ministre, mantenir la xarxa d'autovies costa 2.000 milions anuals i un quilòmetre de TAV suposa 100.000 euros anuals.

Les manifestacions de Blanco han causat polèmica i la vicepresidenta econòmica del govern espanyol, Elena Salgado, ha sortit al pas per assegurar, en declaracions a Onda Cero, que el seu executiu no es planteja 'a curt termini' un nou augment dels impostos. 'El que ha fet José Blanco és una reflexió més a llarg termini. Hem conegut les dades de la nostra pressió fiscal i és set o vuit punts inferior a la mitjana europea', ha dit.

Blanco convoca les CCAA per parlar del Corredor Mediterrani
Blanco va anunciar en aquest mateix acte a Sevilla que la setmana passada convocarà a Madrid representants dels governs de Catalunya, Paíss Valencià, Múrcia i Andalusia per abordar el Corredor Mediterrani i estudiar l'estratègia per defensar el projecte davant la UE. El ministre va reiterar que aposta perquè Brussel·les reconegui com a projecte 'prioritari' una línia que recorre territoris que acumulen el 40% del PIB de l'Estat espanyol.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#13
Raül Pérez Poza fletxa Sant Llorenç de la Muga
14 de juliol de 2011, 21.47 h

Contra el mal govern.....boicot.

Catalans cal que a partir d'ara consumiu amb criteri nacional.
Cerqueu sempre els productes etiquetats en català fets a i amb registre sanitari a Catalunyà, això és el que realment farà mal a les butxaques dels espanyols i representarà un toc d'atenció per als governs de Madrid.

Si no deixem de consumir productes fets fora dels Països Catalans ens seguiran explotant per totes bandes.

Ra.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#12
Raül Pérez Poza fletxa Sant Llorenç de la Muga
14 de juliol de 2011, 21.43 h

És ben senzill,
ara han vist que han malbaratat diners i per a resoldre aquesta pìfia es tracta de castigar els catalans amb impostos indirectes com el de la benzina i altres, i d'aquesta manera pagarem nosaltres pels errors d'altri, quan el que s'hauria de fer és fer pagar els habitants de les CCAA on s'ha malbaratat els din1ers per tal que s'adonin del que costen realment les línies d'autovies i de AVE.
Ra.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#11
9 de juliol de 2011, 13.34 h

És que s'ha de tindre barra!
Pregunta del dia: Si la Unió Europea es nega a seguir pagant tota aquesta disbauxa i els eppanyols s'emperren en seguir muntant AVE's per anar a enlloc, a que no sabeu d'on sortiran els calers?
Això si que és ser cornuts i pagar el beure. Siau.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#10
Violant fletxa St. Cugat del Vallès
8 de juliol de 2011, 20.13 h

És tan escandalós que tot el govern en ple hauria de dimitir. És que no es fa un estudi de la viabilitat de cap projecte? La de mililions i milions que ens costa gent tan inepta! Mentre els trens de rodalia amb un servei tercermundista i estacions d'igual categoria!! I és que amb l'euromed a 220 km, no és suficient?


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#9
Josep Albert Sigfrid fletxa Sant Cugat del Vallès.
7 de juliol de 2011, 14.32 h

Allò que sorpren i evidencia la diferència de mentalitat entre catalans i espanyols és la tranquilitat , la barra, la impunitat amb la que en Pepiño Blanco, un cop ha manllevats, i malversats a Espanya els nostres diners- entre 14.000 i 22.000 milins annuals -afirmi amb aires" risueños" que a partir d'ara pren consciència de que un TGV ha de portar passatgers i que a un port han d'entrar vaixells i a un aeroport avions...! I no sé quantes " perogulladas" més!!Després de malversar els ... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#8
Emili fletxa Terrassa
7 de juliol de 2011, 11.48 h

Espanya ens porta a la ruina, i de la ruina a la pobresa, de la pobresa a la fam i de la fam . . . a la mort com a poble del món. Podem aturar-ho encara amb INDEPENDÈNCIA ! ! ! !


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#7
Serafi fletxa Barcelona
7 de juliol de 2011, 08.10 h

el més greu és que els varen deixar una part dels diners per comprar-lis aquests trens -la resta i les comisions que uns quants s'han endut ho hem posat els de sempre- que ara a més cal mantenir amb peces de recanvi que se'ls ha de comprar a ells. Que en son d'espavilats aquests alemanys i francesos!!!

La pena és que no es dediquessin aquestes "ajudes" a promoure la activitat industrial i economica que haurien significat prosperitat i riquesa. Pero els politics de Madrit s'han estimat més... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#6
Santi Vidal fletxa Barcelona
7 de juliol de 2011, 06.27 h

Després de llençar a les escombraries 3.500 ME en l'AVE Toledo-Conca-Albacete, el ministre Blanco hauria de dimitir.


Valora aquest comentari:   votar positiu 5   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#5
6 de juliol de 2011, 21.49 h

Que privatitzi les autopistes de l'Estat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 9   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
6 de juliol de 2011, 21.49 h

Que privatitzi les autopistes de l'Estat.


Valora aquest comentari:   votar positiu 16   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.