directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 29 de març de 2024 07:27 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Reportatge cultura doble fletxa

El Mercat de Música Viva augmenta la presència de programadors estrangers per mostrar-los la nova música catalana

Se celebrarà entre el 16 i el 20 de setembre té confirmada la presència d'artistes procedents, entre d'altres, d'Estats Units, Canadà, Sèrbia o Alemanya

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

A menys d'una setmana pel seu inici, Vic comença a respirar el Mercat de Música Viva (MMVV) on en aquesta 21a edició hi participaran uns 90 artistes. Els organitzadors destaquen la internacionalització de l'esdeveniment. A més de la participació d'artistes de diferents punts del planeta, en part gràcies als acords amb altres festivals, el director del MMVV, Lluís Puig, destaca el fet que fins el moment hi ha confirmada la presència de programadors de 18 països, quatre més que l'any passat, i d'una quinzena de comunitats de l'estat espanyol. Puig també destaca 'l'ascens directe' que han tingut alguns artistes catalans participants des que es va presentar la programació a la primavera fins ara.
cartell mercat musica viva viv mmvv
Comparteix
   

El MMVV que se celebra entre el 16 i el 20 de setembre té confirmada la presència de programadors procedents, entre d'altres, d'Estats Units, Canadà, Sèrbia o Alemanya. L'any passat hi havia representació internacional de catorze països. Puig destaca que aquest fet demostra la tasca que s'ha anat desenvolupant des del MMVV amb la col·laboració de l'Institut Català d'Indústries Culturals i l'Institut Ramon Llull. Tot i la presència de programadors internacionals i de la resta de l'estat dominarà la presència d' agents musicals de Catalunya que tenen el seu 'àmbit 'natural i directe' al MMVV.

El president de l'Institut de Promoció Econòmica de Vic, Josep Burgaya, també és dels que subratlla el fet que la presència internacional agafa 'més volada' aquest 2009 i assegura que consolidant aquesta presència estrangera el certament 'un salt endavant'.

Les prop de noranta actuacions programades durant quatre dies en una dotzena d'escenaris no ha patit, pràcticament, cap modificació des de la presentació del cartell a la primavera. Lluís Puig però destaca com alguns dels artistes programats durant l'estiu s'han anat fent el seu lloc. Entre aquestes, destaca noms com Pepper Potts, Zulú 9.30 o La Sucursal. Pel director d'aquest mercat musical català quan a la primavera van decidir programar-los eren només una 'aposta decidida' i amb l'estiu s'ha demostrat un 'camí ascendent' d'aquestes bandes que fa que estiguin en les millors condicions per presentar-se davant del gruix de programadors.

Algunes dels noms propis i més populars que actuaran al mercat hi ha Cris Juanico, Lax'n'busto, Quimi Portet o Jabier Muguruza. Una vintena dels artistes participants al MMVV aprofitaran la seva presència al mercat per presentar-hi nou disc. Un altre aspecte destacat d'aquesta edició és la presentació d'algunes de les coproduccions en el què participa. Entre les més destacades d'aquesta edició, hi ha el concert inaugural amb Omar Sosa i la Jove Orquestra Athenea, '50 anys de la nova cançó' on Marc Parrot reinterpreta clàssics de la nova cançó o 'Rock de souk', una coproducció algeriano-catalana on hi participa Yacine Belahcene, cantant del grup Nour i excantant dels desapareguts Cheb Balowski.

L'escena emergent també mostrarà el seu 'dibuix' en la vuitena edició d'In-Victro que va néixer com l'escena 'off' del MMVV. En total, aquest any s'hi podran veure dinou propostes. Aquest any la crisi obliga a concentrar la infraestructura a l'Institut del Teatre on hi haurà dos escenaris. Eva Vilaró, la seva coordinadora, considera però que aquest fet no modifica 'ni l'escència ni la marca' que ha aconseguit la programació. The Seihos, U-mä o el duet format per Maria Rodes (Oníric) i Espaldamaceta són algunes de les actuacions programades.

L'èxit no el mesuren els espectadors

Cada any passen pel MMVV unes 100.000 persones. Però tant des de la Generalitat com des de l'Ajuntament de Vic (els principals organitzadors) insisteixen que l'èxit del MMVV no es mesura només amb el nombre d'assistents. El responsable de la promoció econòmica de Vic, Josep Burgaya, deixa clar que el MMVV és per un costat 'un festival de música' però alhora un 'punt de trobada de professionals'. Per Burgaya, a més dels espectadors i les propostes artístiques, l'èxit també s'ha de valorar amb la 'capacitat de negoci' que pot generar el mercat. En aquest sentit, l'alcalde de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal, considera que la capitalitat de la ciutat osonenca en matèria d'indústria musical està més que consolidada.





COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
S’avalua bé? Qui sap avaluar?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.