El 60% dels joves catalans se sent poc vinculat a la política
L'enquesta "Participació, política i joves" retrata com els joves veuen les qüestions polítiques
El 60% dels joves de 15 a 29 anys a Catalunya se sent poc vinculat a la política i només un 20,40% diu sentir-se pròxim a aquesta matèria, segons revela l'enquesta 'Participació, política i joves', realitzada per l'Institut de Govern i Polítiques Públiques de la Generalitat. L'informe constata l'emergència de nous models d'associacionisme més desestructurats.
L'informe, encarregat per la Secretaria de Joventut i l'Observatori Català de la Joventut, ha estat elaborat sobre una enquesta a 3.300 joves residents a Catalunya, els quals també s'ha interrogat sobre les seves preocupacions i hàbits d'associacionisme.Així, l'estudi afirma que el 38,20% dels joves se sent "allunyat" de les qüestions polítiques en el sentit estricte de la paraula, que es relaciona amb partits, formacions i governs, ha explicat el sociòleg i coordinador de l'informe, Isaac González.
D'altra banda, un 21,7% dels joves se sent "desencantat" amb el fet polític i, tot i que "emocionalment es considera allunyat", està al dia d'aquestes qüestions, i per aquesta raó aquesta opció "no implica desconeixement", ha exposat el responsable de l'estudi.
En aquest apartat, hi ha un últim grup de joves que diu "parlar" de política però, si bé "se sent pròxim emocionalment" a aquesta qüestió, "no se senten capaços d'entrar" a formar-ne part, i es tracta de joves de petits municipis especialment, ha exposat González.