directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 10 de desembre de 2022 02:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

A les eleccions espanyoles, abstenció

Membres de SI, la CUP i independents demanen distanciament amb les eleccions al Congrés dels Diputats

Comentaris 25  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 10 vots )
carregant Carregant

Una dotzena de membres de la CUP, de Solidaritat Catalana (SI) i independents demanen, a través d'un article al diari Avui, l'abstenció de l'independentisme a les properes eleccions espanyoles: 'El millor per a la nació catalana és prendre el màxim de distanciament possible respecte a aquesta cambra a dues veus i que l'independentisme català adopti una opció política conscient de forma unitària, un lloc de trobada conjunt: ni presentar-s'hi ni votar-hi, és a dir, l'abstenció activa en aquestes eleccions espanyoles'. Amb aquesta sentència es transmet la idea del text publicat aquest diumenge i signat per Núria Cadenes, Isabel-Clara Simó, Josep Guia, Agustí Soler, Jordi Simó i Santiago Vilanova de Solidaritat, Josep M. Ximenis, Jordi Bilbeny, Agustí Barrera i Joan Daunis de la CUP i els escriptors Víctor Alexandre, Patrícia Gabancho i Toni Cucarella.

Comparteix
   


Etiquetes
Atés que la ruta cap a la independència 'passa pel fet que aquesta sigui proclamada pels representants polítics de la nació catalana' per ser un procediment 'acceptable per la legalitat internacional' i que a diferència d'un referèndum 'no pot ser impedit' pels estats espanyol i francès, l'abstenció a les eleccions espanyoles ve justificada perquè 'els diputats al Congrés, com el mateix Congrés, no entren en el full de ruta de la proclamació d'indpendència' perquè 'no hi tenen cap paper ni funció'.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#25
jordibcn fletxa Barcelona
13 de juliol de 2011, 10.49 h

#23 I com és menja això com més PP a Catalunya més independència? si és així estem guanyant, Badalona, Castelldefels , vicepresidència de la Diputació, tercera força al Parlament, soci estratègic del Govern.A vegades penso que hi ha gent que encara està en l´época de Terra Lliure i manifestació setmanal.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#24
gica fletxa Europa
13 de juliol de 2011, 09.52 h

#23 Sí, és una altra possibilitat. Que peti tot! Qualsevol cosa abans de donar un vot als partits que es fan dir catalans i, en canvi, són traïdors a Catalunya, als llops amb pell d'ovella. Com ara CiU, que té com a objectiu prioritari, a més de la poltrona, mantenir-nos dins d'Ecspanya. Sí, si algú vol votar, que voti al PP i que rebenti tot. Jo, però, NO VOTARÉ en unes eleccions ESTRANGERES. Salut!


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#23
Marcel Mañé fletxa Barcelona
12 de juliol de 2011, 22.19 h

Per fer que hi hagin més independentistes, cal votar al PP a les properes eleccions generals per assegurar que el PP tingui la majoria absoluta i no accepti el concert econòmic. Llavors Artur Mas haurà de treure més fortament el dret a decidir al Parlament de Catalunya.


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#22
Jordi G. fletxa Manresa
12 de juliol de 2011, 16.18 h

#21
Aixo s'ha fet a les municipals i ha tingut éxit a dos ajuntaments. Pot esser una bona opció. Millor si som tots en una mateixa llista. Pots fer amb els escons el que et plagui.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 1
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#21
escolano.x fletxa barcelona
12 de juliol de 2011, 15.48 h

l abstenció dona mes posiibilitas d escons a partits que no ens agraden (pp,cs psc icv i alguns mes )
proposu a les executives de SI ERC RG CUPS i els demes coalicio amb ESCONS EN BLANC aixo donaria una proposta i quedarian les majories perjudicades per una vegade actuem contra en positiu .Europa veura´els nostres escons sense dingu en PROTESTA de les seves actuacions .Be es desesperat pero crec que mes eficaz que l astencíó.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#20
Jordi G. fletxa Manresa
12 de juliol de 2011, 15.12 h

Penso que la millor opcio es la de llista conjunta dels partits independentistes. Si no son capaços de posar-se d'acord (prioritzant els seus interessos als del país), abstenció.


Valora aquest comentari:   votar positiu 1   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#19
Pereel Digne fletxa Granollers
12 de juliol de 2011, 13.55 h

Crec decididament que totes les persones que som independentistes hem tenir representació al Congrés de Diputats per la senzilla raó que a Madrid es decideixen moltes coses que ens afecten directament i es tracta de batallar en tots els fronts, de la mateixa manera que hem d'anar a les eleccions Europees i com més potent millor. Contra la frase que diu que a Madrid no se'ns hi ha pardut res, anteposo l'afirmació que a Madrid se'ns hi ha perdut tot. És evident que la independència l'hem d... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 3   votar negatiu 3
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#18
12 de juliol de 2011, 10.04 h

#17 Però si no votem independentistes a les espanyoles... és possible que fent el recompte... toquin més vots a partits més feixistes , com per exemple el PP, i perdem més drets dels que mica en mica anem perdent????

Jo crec que no votar és com donar més vots a PP i PSOE. HI ha alguna regla aritmética que confirmi aquesta afirmació tantes vegades escoltada? Per això necessito una argumentació (matemàtica) per saber si el fet de no votar dona més vots als espanyolistes, o al contr... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 2
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#17
gica fletxa Europa
12 de juliol de 2011, 09.57 h

#16 Votar independentista en un parlament estranger és llençar el vot. Si els polítics no han estat capaços de fabricar una candidatura unitària amb un únic punt en el seu programa que digués INDEPENDÈNCIA proclamada des del Parlament català, què hi van a gratar ara, a l'estranger? A treure 2 vots i mig? No fem riure! Hem viscut sempre mirant cap a Madrit, ja comença a ser hora de provar el contrari: IGNOREM ECSPANYA!
Alhora servirà per desemmascarar els traïdors a Catalunya: quals... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 4
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#16
12 de juliol de 2011, 09.45 h

Jo necessito que algú m'argumenti perquè és millor abstenir-se a les eleccions espanyoles que n o pas votar una opció independentista. Necessitem aquesta argumentació.