directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 17:07 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

La sisena hora passa a ser un servei de suport personalitzat als estudiants amb necessitats especials

Irene Rigau s'ha proposat atendre els estudiants superdotats i també els que tenen dificultats d'aprenentatge

Comentaris 3  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 1 vot )
carregant Carregant

Els recursos que es van invertir en l'aplicació de la sisena hora serviran per atendre els alumnes amb necessitats especials. La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, ha assegurat aquest diumenge que la sisena hora no ha provocat cap 'canvi substancial en la millora de l'èxit escolar que busquem', de manera que 'hem decidit reconvertir la sisena hora en un mecanisme de suport a aquells estudiants que individualment necessiten un cop de mà'. I això fa referència, ha dit en una entrevista a Catalunya Informació, tant als nens que tenen dificultats d'aprenentatge i necessiten reforç com als que tenen 'talents especials i altes capacitats'.

Comparteix
   


Etiquetes
La sisena hora es flexibilitzarà. Irene Rigau ha anunciat aquest diumenge que no s'aplicarà cap hora de més a tots els alumnes sinó en aquells que tenen 'necessitats especials'. 

La sisena hora no ha suavitzat el fracàs escolar

Això és resultat de l'estudi que el Parlament va ordenar al departament i que, segons ha explicat Rigau aquest diumenge en una entrevista a Catalunya Informació, va concloure que 'en allò que afecta l'assoliment dels continguts bàsics de l'etapa de l'ensenyament primari no hi ha hagut un canvi substancial en la millora de l'èxit escolar que busquem'.

L'estudi instava el departament d'Ensenyament a fer una valoració econòmica i de l'impacte acadèmic que havia tingut la sisena hora en les escoles tot i que 'fer una hora més no fa mal a ningú si no el contrari'. Amb tot, atès que es tracta d'una hora que no és lectiva, sinó d'activitats complementàries adreçades a millorar la conciliació laboral i familiar, 's'havia de veure si era mantenible segons la situació pressupostària actual'. 

En aquest sentit, 'si l'impacte acadèmic hagués estat alt hauríem estudiat altres fórmules' però el que ha posat de manifest l'estudi, assegura Rigau, és que la sisena hora no millora l'assoliment dels continguts bàsics.

Rigau ha assenyalat que 'la immensa majoria' d'escoles acaben les classes a dos quarts de cinc, tot i que 'continua sent un nombre molt important' les que acaben a les cinc. 

Suport personalitzat als estudiants amb dificultats

Rigau ha avançat que els recursos que preveia la sisena hora s'invertiran en 'fer discriminació positiva en funció de les dificultats i potencialitats dels alumnes'. Així, en aquells barris 'on l'entorn no és gens favorable hem fet que la sisena hora es mantingui de manera generalitzada per a tots els alumnes perquè sigui de reforç i d'atenció a l'alumne'. Per contra, 'en els centres ordinaris l'hem reconvertit en un mecansime de suport per aquells alumnes que individualment necessiten un cop de mà'. 

En aquest sentit, Rigau ha remarcat que 'la guerra que tenim contra el fracàs escolar necessita estratègies diverses perquè diversos són els ritmes d'aprenentatge dels alumnes'. I és per això que s'ha decidit habilitar 'aquest servei de suport' perquè 'l'alumne que va retardat en lectura es pugui quedar per tenir suport personalitzat'. 

Més atenció als alumnes superdotats

'No han tingut l'atenció que havien d'haver tingut els alumens amb talents especials, amb altes capacitats'. Rigau considera que el nombre 'baix però important' d'estudiants superdotats que hi ha a Catalunya necessiten 'una atenció adequada' perquè no s'avorreixin o s'inadaptin. És per això que el servei de suport personalitzat derivat de la sisena hora 'també servirà perquè l'alumne talentós pugui trobar l'estímul adequat per desenvolupar al màxim les seves potencialitats'.



Notícies relacionades

COMENTARIS fletxa taronja

item
#3
25 de juliol de 2011, 09.58 h

mai plou a gust de tothom. El que cal és escoltar als ensenyants que són qui tenen l'experiència. La jornada partida no beneficia a ningú. Però caldria tenir una bona llei de concil·liació familiar, i un canvi en els valors familiars de la població. Quan parlem de les permanències, acostumàvem a dinar a casa amb els pares, o amb un d'ells al menys. Pocs es quedaven a menjador. Actualment és estrany el nen que va a dinar a casa, sobre tot a les ciutats mitjanes-grans. Cal més partici... Llegir més


Valora aquest comentari:   votar positiu 2   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
Matilde fletxa Mollerussa
25 de juliol de 2011, 09.02 h

Això en el franquisme ja ho fèiem i se'n deien: PERMANENCIAS. Les famílies podien optar a aquest "servei" pagant una mòdica quantitat a la mestra o mestre de torn. I els nivells de fracàs escolar eren més espectaculars encara. Costa tant adonarse'n que l'única mesura vàlida per reduir el fracàs escolar és baixar les ràtios a les aules (18 alumnes per docent) i reduir les estones de perdre le temps (jornada continuada fins les dues i no pas una franja de tres hores al migdia!)?


Valora aquest comentari:   votar positiu 4   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
25 de juliol de 2011, 08.15 h

Puaf! La primera cosa que sento de la Consellera amb cap i peus. Serà veritat que per fi el nens amb talent o superdotats, tindràn també una atenció personal? A la meva filla li hagués anat molt be que en la seva infància i joventut en aquest país ja ho hagueren fet. També tenen dificultats aquestes persones amb talent.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.