UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.217.104' ) WHERE id_article = 166525 La justícia valenciana rebutja els recursos pendents i seguirà investigant el presumpte finançament il·legal del PP ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 05:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

La justícia valenciana rebutja els recursos pendents i seguirà investigant el presumpte finançament il·legal del PP

La Sala civil i penal també demana per l'aforament del diputat Ricardo Costa, l'exvicepresident Rambla i l'expresident de les Corts Valencianes Milagrosa Martínez

Comentaris 1  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

La Sala Civil i Penal del Tribunal Superior de Justícia (TSJ) del País Valencià ha rebutjat aquest dimecres els recursos sobre la competència de la sala per investigar el presumpte finançament irregular del PP valencià derivat del gruix del 'Cas Gürtel'. Segons informa el TSJ, el jutge instructor Francisco Ceres rebutja que la sala no sigui competent per investigar aquesta causa i sol·licita que es comprovi l'aforament d'alguns denunciats com l'actual diputat del PP, Ricardo Costa, l'exvicepresident valencià Vicent Rambla; l'expresidenta de les Corts Valencianes Milagrosa Martínez, i els actuals diputats populars David Serra i Yolanda García.
francisco camps
Comparteix
   

El magistrat Francisco Ceres també ha demanat al TSJ de Madrid que li remeti els documents i suports informàtics de la causa, anteriors a la interlocutòria d'inhibició de la investigació al TSJ valencià. El jutge instructor de la investigació del presumpte finançament il·egal del PP valencià a través d'empreses de la trama 'Gürtel' ha demanat a l'instructor de Madrid que li remeti les diligències practicades i a la policia que l'informi sobre en quin punt es troba la investigació.

Així mateix, i segons informa el TSJ valencià, Ceres ha acordat demanat a la Sindicatura de Comptes informació sobre la fiscalització de contractes de l'Agència Valenciana de Turisme i al Tribunal de Comptes i la Sindicatura certificacions sobre els comptes corrents del PP valencià a les eleccions de 2007.

El magistrat ha ordenat tres peces separades en la causa per presumptes delites electoals, de falsedat, de prevaricació i de suborn. El centre d'atenció de la investigació es troba en l'adjudicació de contractes a l'empresa Orange Market per a l'organització del pavelló valencià a la fira de turisme Fitur a 2005 i 2009.

En la causa s'investiga l'actual diputat del PP, Ricardo Costa; l'exvicepresident valencià Vicent Rambla; l'expresidenta de les Corts Valencianes Milagrosa Martínez, i els actuals diputats populars David Serra i Yolanda García.



COMENTARIS fletxa taronja

item
#1
Josep fletxa Barcelona
28 de juliol de 2011, 11.40 h

És casualitat que tot això passi just després de les eleccions i no abans?


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.