directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 19 d'abril de 2024 06:37 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

El sector de la telefonia i Internet lideren les queixes a l'Agència Catalana del Consum

En tot el 2010 es van registrar gairebé 15.700 reclamacions en total

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional ( 2 vots )
carregant Carregant

Tot i la crisi econòmica, les reclamacions presentades pels consumidors a l'Agència Catalana de Consum han augmentat només un 4,04% durant l'any 2010 i s'han situat en 15.697. D'aquestes, més d'un terç es focalitzen en el sector de la telefonia i Internet, seguit pel sector dels transports, amb un 21%. A més, la institució ha permès resoldre un 16,2% més de casos respecte l'any passat. Per altra banda, les denúncies formals han disminuït en gairebé un 50% i s'han situat en 4.562. Alfons Conesa, director de l'Agència Catalana de Consum, ha destacat que el nombre d'establiments adherits ha augmentat més d'un 15% i ha remarcat que 'el primer deure dels consumidors és conèixer els seus drets'.

Comparteix
   


Etiquetes
Alfons Conesa ha explicat també que les últimes dades de les quals disposa l'agència demostren que un 87% de la població no coneix els seus drets com a consumidors, i que un 51% 'no sap com actuar davant un conflicte de consum'. Respecte a l'augment d'un 15,33% de comerços i empreses adherides a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC), Conesa ha dit que això és una 'molt bona notícia' i que mostra una 'bona predisposició' per part de les empreses cap al consumidor, que pot derivar a una major fidelitat dels clients.

Tot i això, el paper mediador de l'Agència Catalana de Consum ha estat important. En total, ha mediat i resolt 3.514 casos, un 16,2% més que a l'any 2009. Gairebé un 60% dels casos resolts eren procedents del sector de la telefonia i Internet, seguit de molt lluny pels aparells domèstics (15,9%) i l'energia (12,9%). Alfons Conesa ha destacat que la mediació de l'agència és 'ràpida i gratuïta'.

A més, durant l'any 2010 s'han incoat un total de 1.170 expedients sancionadors, i les infraccions han arribat a un import de 3,88 milions d'euros. Les causes més habituals de les infraccions han estat les clàusules contractuals (36,6%) i l'incompliment de les normes de seguretat dels productes (9,2%).

En el cas de les denúncies, que succeeixen quan els consumidors porten les queixes a instàncies judicials, aquestes s'han reduït en un 49,98%, una dada sorprenent tenint en compte el context de crisi econòmica. Conesa ha explicat que la decisió de denunciar 'depèn únicament de la voluntat del consumidor', i que moltes vegades aquest procediment pot suposar 'un calvari' per qui el fa.

En relació amb les inspeccions realitzades, aquestes han augmentat un 41,05% en relació al 2009 i se n'han fet 18.516. Aquest augment no es deu a més sortides, sinó a una major quantitat de productes i articles inspeccionats durant les visites. El més inspeccionat ha estat, amb diferència, les joguines i el material elèctric, ambdós casos per assegurar-ne les correctes mesures de seguretat. En aquest sentit, s'ha notat un decrement del 3,6% en les alertes de productes que no complien les normatives exigides. Concretament s'han considerat 'perillosos' 2.975 classes de productes respecte els 3.086 de l'any 2009. Tot i així, el volum de productes retirats ha estat de 147.003.

Finalment ha demanat que s'eduqui als consumidors des de ben joves. En aquest sentit, ha afirmat que s'està portant a terme un 'projecte ambiciós' per tal d'incloure el consum en el procés curricular dels alumnes. Per això, ha comentat, que en el seu moment hauran de parlar amb el Departament d'Ensenyament.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
Implants i implantació de musulmans

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.