directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 23 d'abril de 2024 17:15 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Societat doble fletxa

Desorientació sense caos en el primer dia de desconnexió a l'estació de Sants

Els 300 informadors, les indicacions i el poc trànsit aconsegueixen minimitzar l'impacte de les restriccions a les línies ferroviàries

Comentaris 0  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, ha fet una bona valoració del funcionament del pla de transports alternatiu durant el primer matí de desconnexió de Sants. Remacha ha explicat que els serveis han funcionat amb regularitat, la senyalització ha estat suficient i els usuaris han trobat fàcilment informadors. Tot i això, ha reconegut la importància de l'afectació i ha afirmat que no s'ha de baixar la guàrdia fins que no acabin les obres. El tinent d'alcalde de Barcelona, Antoni Vives, ha destacat que els usuaris són conscients que la millora revertirà en ells mateixos. L'única incidència durant el matí ha estat el retard de deu minuts en un tren de la línia R1 a Mataró.

Comparteix
   


Etiquetes
A les 11 del matí, fins a 60.000 persones havien utilitzat ja el pla de transport alternatiu dissenyat amb motiu de les obres de cobriment de l'accés ferroviari de l'estació de Sants i que han comportat el tall de les línies R1, R2, R3 i R4. Segons el director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, la normalitat ha estat la tònica per a aquestes persones durant tot el matí d'aquest dijous. El pla ha funcionat tal com estava previst i no s'han produït incidències importants. De fet, l'única que s'ha detectat ha estat el retard de 10 minuts que ha patit una tren de la línia R1 a Mataró.

Això ha portat a Remacha a fer una valoració positiva de les primeres hores de funcionament del pla. En la visita que han fet als diferents punts de transbordament, segons ha explicat, s'han trobat amb que tot funcionava amb fluïdesa. A més, ha dit, el servei funciona amb regularitat. Finalment, ha mencionat la bona senyalització i atenció dels informadors. Els objectius eren, ha afegit, que els viatgers trobessin un continu de senyalització durant el seu trajecte alternatiu i que sempre tinguessin a la vista un agent informador. I això s'ha acomplert, ha destacat.

Reconeixement de l'esforç dels usuaris

Remacha ha agraït l'esforç que han de fer fins al dia 27 d'agost els usuaris de Rodalies. "Estem introduint molèsties", ha reconegut Remacha, que ha assenyalat la intenció de l'operadora de posar tots els mitjans per garantir la mobilitat de les persones que han vist com el seu trajecte es veia modificat i per minimitzar les molèsties que els poden causar els talls.

En la mateixa línia, el tinent d'alcalde d'Hàbitat Urbà de l'Ajuntament de Barcelona, Antoni Vives, ha reconegut que es tracta d'un tall "sever" que té conseqüències sobre la vida quotidiana de moltes persones -entre 120.000 i 150.000 al dia, segons les estimacions de Rodalies-. No obstant això, ha destacat que les restriccions es produeixen perquè es fan unes obres fonamentals per millorar la xarxa ferroviària. Vives ha afirmat que s'ha generat una consciència entre els viatgers de que, tot i les molèsties, les obres revertiran en el servei.

Pel que fa als veïns del barri de Sants, Vives ha afirmat que s'han de sentir esperançats perquè, amb aquestes obres, veuen la llum al final del túnel, i poden començar a veure que allò que semblava impossible, tenen data de finalització.

Xarxa integrada

Per la seva banda, el coordinador tècnic de Rodalies, Marc García, ha declarat que l'èxit de l'aplicació del pla demostra que Barcelona i la seva Àrea Metropolitana disposa d'una estructura de funcionament en malla que garanteix que, quan la capacitat d'un operador de gran envergadura es veu restringida, la resta poden substituir-la.

García s'ha mostrat "raonablement satisfet" però cautelós perquè, segons ha dit, s'ha de mantenir l'esforç perquè el resultat continuï següent favorable. En aquest sentit, Remacha ha assegurat que es mantindrà la tensió per donar el servei amb fiabilitat.



COMENTARIS fletxa taronja


No hi ha cap comentari


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat






















EDITORIAL fletxa

Del Directe a La República

Després de més d'onze anys d'incansable feina al directe!cat, en aquell llunyà abril de 2007, amb quasi 100.000 entrades registrades i milions de pàgines vistes, ha arribat l'hora de fer un pas ferm i endavant que converteixi ... Llegir-ne més

#xocdetrens fletxa






giny

giny

BLOGS enquestes

Joan Lladonet Joan Lladonet
On abunda més el seny, a Euskadi o al Principat?

logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.