UPDATE articles SET lectures = lectures + 1, ip_lectura = inet_aton( '216.73.216.171' ) WHERE id_article = 16780 Reconeguts oficialment dos nous casals catalans a l'exterior ! directe!cat

directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:34 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACTUALITAT fletxa

publicitat

Política doble fletxa

Reconeguts oficialment dos nous casals catalans a l'exterior

El casal Jorge Butiñá i Cardona, d'Equador, i el Casal Català de Salzburg, d'Àustria

Comentaris 5  
Molt dolent Fluix Interessant Molt bo Excepcional No hi ha cap vot
carregant Carregant

El Govern ha reconegut aquest dimarts oficialment dos nous casals catalans a Amèrica del Sud i a Europa. En concret, els dos nous casals són el Jorge Butiñá i Cardona, de la ciutat de Cuenca (Equador), i el Casal Català de Salzburg (Àustria). Amb aquest nou reconeixement, ja són 122 les Comunitats Catalanes a l'Exterior (CEE) ubicades a gairebé 40 països arreu del món, les que treballen amb el suport del Govern per projectar Catalunya fora de les nostres fronteres. A partir d'ara, ambdues associacions podran beneficiar-se d'un ampli catàleg de serveis per part de la Generalitat.
carod, quito, casal català
Comparteix
   

Els dos casals gaudiran de l'enviament de publicacions periòdiques catalanes, l'organització de cursos de català, ajuts a la creació de pàgines web, beques per a estudis de postgrau a Catalunya, estades a Catalunya destinades a joves, exposicions itinerants o descomptes per poder veure la Televisió de Catalunya Internacional (TVCi), entre d'altres.

Les Comunitats Catalanes de l'Exterior és el terme que designa aquelles agrupacions privades de gent catalana i estrangera catalanòfila arreu del món (casals, centres catalans, agrupacions acadèmiques i empresarials, etc.) que el Govern català ha reconegut per acord oficial. Aquestes entitats tenen com a objectius principals la promoció de Catalunya entre la societat civil i el suport a la gent catalana resident a l'exterior de Catalunya. Actualment, hi ha 699 catalans a l'Equador i 243 a Àustria.




COMENTARIS fletxa taronja

item
#5
Peinaroya fletxa a Josep Maria MOLLERUSA
30 de setembre de 2009, 11.07 h

Estas soñando lo que dices en tú escrito no lo verás nunca.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#4
Josep Maria fletxa Mollerussa
30 de setembre de 2009, 00.55 h

Molt bé Carod, aixó ens convé a Catalunya, projectar-nos. Casals catalans,embaixades, representacions a tots els països del món. Aviat ho sabreu perqué, españolistes. La independència de Catalunya, cada cop és més a prop. No ens pararà ningú.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#3
29 de setembre de 2009, 19.02 h

Quin parell, podriem dir que són EL ROBERTO ALCAZAR Y PEDRIN, del DIRECTE.CAT


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#2
29 de setembre de 2009, 18.51 h

No le parará los pies porqué lo necesita sin él Montilla no seria Presidente.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

item
#1
29 de setembre de 2009, 16.12 h

Carod es capaz de abrir un casal en cada pueblo extranjero, mientras Montilla no le pare los pies.


Valora aquest comentari:   votar positiu 0   votar negatiu 0
Respondre comentari replica Comentari inadequat   abus

5 10 20 tots
1


publicitat



COMENTA fletxa taronja

El comentari s'ha enviat correctament. Pots recarregar l'article o anar a la pàgina principal

publicitat





logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.